عرضه اسکناس های ۱۰۰ دلاری تازه از پاییز

۰۶اردیبهشت،

بینا- فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد عرضه اسکناس های ۱۰۰ دلاری تازه از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ، فدرال رزرو آمریکا با انتشار یافتن بیانیه ای اعلام کرد اسکناس های ۱۰۰ دلاری با طرح تازه و با حفظ استانداردهای ایمنی تازه از پاییز امسال عرضه خواهد شد.
اسکناس های ۱۰۰ دلاری تازه با دارا بودن استانداردهای ایمنی پیشرفته قرار است از ۸ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی رسما عرضه و منتشر شود.
به گزارش پایگاه اینترنتی طلا، فدرال رزرو آمریکا همچنین قصد دارد اسکناس های تازه ۵۰ دلاری ۲۰ و ۱۰ و ۵ دلاری را نیز طراحی و به بازارهای ارزی تزریق کند.
فدرال رزرو آمریکا افزود؛ اسکناس های ۱۰۰ دلاری قبلی همچنان معتبر خواهد بود و نیازی نیست تا دارندگان اسکناس های قدیمی بخواهند تا این اسکناس ها را با اسکناس های تازه عوض کنند.
شکل و طراحی تازه اسکناس ۱۰۰ دلاری تازه در وب پایگاه اینترنتی فدرال رزرو آمریکا قابل ملاحظه است. در طراحی و انتشار یافتن اسکناس های ۱۰۰ دلاری تازه از فناوری های پیشرفته استفاده شده است.
به گزارش بنکر، وزارت دارایی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که روند تولید این اسکناس ۱۰۰ دلاری حاصل نوعی جهش تکنولوژیکی و تمامی تلاش‌هایی است که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.
در جریان تولید و چاپ این اسکناس از هزاران لنز کوچک برای ساخت نوار امنیتی داخل اسکناس که به رنگ آبی روشن است، بهره برده شده است. در این نوار امنیت سه‌بعدی با تغییر زاویه دید اسکناس، نقش یک ناقوس و عدد ۱۰۰ داخل آن دیده می‌شود.
جعل دلار یکی از مشکلات عمده سیستم اقتصادی آمریکا و جهان است که همه ساله شبکه های حرفه ای جعل که در بعضی موارد وابستگی هایی نیز به بعضی دولت ها و باندهای مافیایی دارند ، میلیاردها دلار اسکناس جعلی وارد شبکه پولی جهان می کنند.
طراحان اسکناس های تازه ۱۰۰ دلاری در اسکناس های تازه برای مقابله با جاعلان چند تکنیک پیشرفته از جمله  نوار اسکناس سه بعدی  و تصاویر متحرک را به کار برده اند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.