عرضه گسترده ۱۲ قلم کالا/ عرضه نامحدود روغن و شکر و برنج ۷۰۰ تومانی

حسن رادمرد در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز اجرای طرح ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز دوشنبه در سراسر کشور گفت: به دلیل حساسیتی که در  ماه مبارک رمضان بوجود آمد، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید زیادی داشته است که طرح ضیافت به منظور تامین کالاهای اساسی، حساس و ضروری مورد نیاز مردم، در سراسر کشور برگزار شود.

عرضه مستقیم کالا در ۱۵ هزار غرفه

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر همین اساس، عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور با همکاری انجمن‌ها، اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های مردمی در قالب ۳۰۰ نمایشگاه و ۱۵ هزار غرفه طراحی شده است تا بتواند کالاهای مورد نیاز مردم را با ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف در اختیار آنها قرار دهد.

وی تصریح کرد: در این میان به منظور کاهش هزینه‌های کالارسانی و عرضه بدون واسطه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، غرف عرضه کالاهای اساسی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که هزینه غرفه، از محل اعتبارات وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین می‌شود، اما در عوض کالا باید با هزینه کمتری در اختیار مردم قرار گیرد.

رادمرد گفت: از جمله این کالاها که غرف رایگان دارد، محصولات لبنی است که کالا را بدون واسطه و از تولید به مصرف به مردم عرضه می‌کند، این باعث می‌شود که قیمت‌ها جذابیت داشته باشد و مردم به خرید تشویق شوند.

عرضه ۱۲ قلم کالای اساسی زیر قیمت بازار

وی از عرضه ۱۲ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم شامل گوشت مرغ، گوشت گوساله، گوشت گوسفند، تخم‌مرغ، حبوبات، برنج ، روغن، شکر، زولبیا و بامیه، محصولات لبنی و خرما زیر قیمت بازار به مردم خبرداد و گفت: سهمیه کالایی در اختیار استانها قرار گرفته است تا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاههای طرح ضیافت، شورای اصناف کشور نیز فروش‌های فوق‌العاده‌ای را در واحدهای صنفی منتخب برگزار خواهد کرد تا نسبت به فروش با تخفیف کالاهای مورد نیاز مردم در این ماه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: فروشگاههای زنجیره ای نیز امسال همچون سال‌های گذشته به صورت خودجوش و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به فروش فوق‌العاده کالاهای اساسی پرتقاضا در این دوازده قلم کرده‌اند که بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای با ۱۳ مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ منعقد شده تا کالاها در قالب ۱۰۰۰ فروشگاه در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته رادمرد، کار فروش فوق‌العاده از سوی فروشگاههای زنجیره‌ای در قالب سبدهای کالایی طراحی شده است که برخی از واحدهای فروشگاهی تخفیف ۳۵ درصدی را برای برخی از اقلام ۱۲ گانه مذکور در نظر گرفته‌اند. این در شرایطی است که این سبد کالایی تا ۳۵ قلم کالا نیز ارتقا یافته که شامل مواد شوینده و سایر محصولات مورد نیاز مردم نیز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تزریق کالاهایی که کمبود در بازار در مورد آنها مشاهده می‌شود، در روزهای آینده جبران شود.

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد

رادمرد همچنین با اشاره به نوسانات بازار مرغ، گفت: از امروز، روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا عرضه می‌شود، این در حالی است که در استانها نیز مرغ گرم در قبال ارایه کنجاله تحویل وزارت صنعت ،معدن و تجارت شده و در بازار عرضه خواهد شد.

عرضه گوشت منجمد و تازه و برنج ۷۰۰ تومانی

وی از توزیع گوشت منجمد و تازه نیز خبرداد و گفت: همچنین ۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی نیز در ایام ماه مبارک رمضان در استانهای کشور توزیع خواهد شد که هر کیلوگرم ۷۰۰ تومان خواهد بود. 

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از توزیع گسترده برنج ایرانی طرح شیرودی و پرمحصول نیز در ایام ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: بر این اساس، ۵۰ هزار تن برنج ایرانی با قیمت کمتر از ۲ هزار تومان و در حدود ۱۷۰۰ تومان که در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران بود، در نمایشگاهها عرضه می‌شود.

عرضه سه محصول لبنی به قیمت تولیدکننده

به گفته رادمرد، صنایع لبنی نیز آمادگی دارند که سه قلم کالای شیر ۱٫۵ درصد چربی، ماست ۱٫۵ درصد چربی و پنیر uf را به قیمت تولیدکننده توزیع می شود.

وی اظهار داشت: روغن نباتی جامد و مایع نیز با همکاری انجمن صنفی روغن نباتی در نمایشگاههای عرضه خواهد شد، این در حالی است که روغن خام در اختیار کارخانجات قرار گرفته و در قبال آن، تولیدات با قیمت مصوب سازمان حمایت در این نمایشگاهها عرضه خواهد شد.

رادمرد گفت: برای کل کشور سهمیه خوب شکر در نظر گرفته شده است که بر این اساس از سوی انجن صنفی تولیدکنندگان شکر نیز، به عرضه شکر با قیمت مناسب می‌کنند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شکر و روغن به دلیل ذخایر گسترده به صورت بدون محدودیت عرضه خواهد شد.

عرضه زولبیا و بامیه با نرخ مصوب

رادمرد از عرضه زولبیا و بامیه با نرخ مصوب در این نمایشگاهها خبرداد و گفت: تفاهم نامه ای با اتحادیه کشوری قنادان منعقد شده است تا زولبیا و بامیه با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سهمیه روغن و شکر نیز برای این اتحادیه در نظر گرفته شده است. 

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با سازمان میادین میوه و تره بار نیز مذاکراتی صورت گرفته است تا در طرح ویژه ضیافت، به صورت گسترده حضور داشته و کالاها را با قیمت مناسب عرضه کنند. البته سازمان تعاون روستایی نیز محصولاتی را از تولید به مصرف عرضه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اتحادیه‌های بنکداران مواد غذایی، سوپرمارکت‌داران، گوشت فروشان، مرغ فروشان و قنادان در فروش فوق‌العاده در قالب ۲ هزار واحد صنفی در تهران و شهرستانها ساماندهی شده‌اند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.