عرضه گوگل اسلاید به صورت آفلاین

۳۰م دیماه ، همکاران سیستم- شرکت گوگل قابلیت‌های تازهی را به نرم افزار اسلاید (Slides) خود افزوده است که کاربران به کمک آن‌ها می‌توانند به صورت آفلاین از این نرم افزار استفاده کنند.

قابلیت‌های تازهی که گوگل به این نرم افزار افزوده است، به کاربران اجازه می‌دهد به صورت آفلاین به ایجاد و ویرایش فایل‌ها و اسلایدهای خود بپردازند و هر وقت به اینترنت متصل شدند، تغییرات انجام شده را ذخیره کنند. اسلاید یکی از خدمات آنلاین گوگل است که در مجموعه‌ای با نام گوگل داک عرضه شده است.

این نرم افزار که آنلاین و تحت وب است، دقیقاً کار نرم افزار پاورپوینت مایکروسافت را انجام می‌دهد و کاربران را در فعالیت‌هایی مثل ارائه و سخنرانی یاری می‌کند.

شرکت گوگل چند ماه پیش قابلیت مشابهی را نیز به نرم افزار پردازشگر واژگانی داک خود افزوده بود. کاربرانی که قصد استفاده از این خدمات را دارند، باید در خدمات گوگل درایو ثبت نام کنند و از نرم افزارهای این مجموعه که تحت پردازش ابری است، استفاده کنند.

استفاده از این قابلیت‌ها فقط از طریق مرورگر یا سیستم عامل کروم امکان پذیر است.
گوگل با این اقدامات می‌کوشد جای پای خود را در دنیای نرم افزارهای دسکتاپی محکم کند و در این بازار بویژه با مایکروسافت و بسته نرم افزاری آفیس این شرکت رقابت کند.

شرکت مایکروسافت نیز برای اینکه از این رقابت عقب نماند، نسخه آنلاینی از نرم افزارهای آفیس خود عرضه کرده است که به آفیس ۳۶۵ مشهور است.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.