عزیمت ۷۴۰ هزار زایر عراقی به ایران در سال گذشته

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام ‘سیداحمد موسوی’ رییس سازمان حج و زیارت ایران، صبح امروز در بازدید از سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با فعالیت های سفارت ایران در حوزه حج و زیارت آشنا شد.

‘حسن دانایی فر’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این جلسه با ارایه گزارشی از فعالیت های این سفارتخانه ، گفت: سال گذشته ۷۴۰ هزار زایر عراقی به ایران عزیمت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر زایر شیعی و ۱۴۰ نفر سنی بودند که بیشتر از شمال کشور عراق و از منطقه کردستان به ایران سفر کرده اند.

دانایی فر با بیان این که دولت عراق در تلاش است که این آمار را در سال جاری افزایش دهد، تصریح کرد: براساس تلاش های که از سوی دولت عراق تاکنون صورت گرفته قرار است این آمار به یک میلیون زائر در سال برسد.

وی تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق به صورت شبانه روزی تلاش می کند تا خدمات مورد نیاز را به زایران در این کشور فراهم کند و امیدواریم در این کشور موفقیت بیشتر بدست آوریم.

سفیر ایران به دلایل افزایش حضور زایران عراق به کشورمان اشاره کرد و افزود: کاهش نرخ ویزا و شرایط کنونی سوریه سبب شده که زایران عراقی به ایران بیشتر سفر کنند.

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۴۸۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.