عضو هیئت رئیسه مجلس:برخی تصمیمات نادرست مسوولان باعث ایجاد مشکل در اقتصاد می شود

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۷:۱۷:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

ما مسئولین گاهی با برخیدرست است که تحریم ها برای یک مدت محدود در وضعیت اقتصادی کشور خلل ایجاد می شود ، اما همیشه زود راه برون رفت از آن پیدا می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عبدالرضا مصری عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:ما برنامه پنج ساله داریم  و یک سری از کارها و ماموریت های دولت فعلی به دولت بعدی خواهد رسید و این امری طبیعی بوده ، زیرا کار در جریان است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید انتظار داشته باشیم که دولت وقتی کارش تمام شد و کنار رفت ، تمام پروژه ها  به اتمام رسیده باشد و غیر منطقی است که همه کارها در این دولت تمام شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی (رهروان ولایت) ، افزود: امسال مجلس یک بودجه برای دولت مصوب کرده است که اتمام پروژه های نیمه تمام دولتی فقط در قالب آن امکان پذیر است.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم به مصوبات دولت اشاره و تصریح کرد: تعهداتی که دولت قول داده است که تحت عنوان مهر ماندگار اجرایی شود ،  احتمال می دهیم که در مدت عمر باقی مانده دولت به اتمام نرسد و برخی طرح هایی که دولت مصوب کرده است به دولت بعد و شاید دولت های بعدی نیز برسد .
مصری گفت:مردم رضایتی از فعالیت های اقتصادی ندارند،اما نمی توان دولت را تنها مقصر این عدم رضایت از وضعیت اقتصادی دانست،زیرا ما مشکلات متعددی داریم.
وی افزود:اگر این تحریم ها علیه هر کشور دیگری جز ایران بود،یک هفته هم دوام نمی آورد، باز این فکر و تدبیر و اندیشه ایرانی بود که سریع برای هر حمله ای که دشمن از نظر اقتصادی انجام می دهد راهکاری تعبیه می کند ؛ درست است که تحریم ها برای یک مدت محدود در وضعیت اقتصادی کشور خلل ایجاد می شود ، اما همیشه زود راه برون رفت از آن پیدا می شود.
عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ممکن است سیاست گذاری ما به عنوان یک مسئول در برخی اتفاقات درست نباشد و عجولانه تصمیمی اخذ کرده باشیم ، اما مردم بعد از چندین سال که از انقلاب گدشته است نمی خواهند اینگونه باشد. خود ما مسئولین گاهی با برخی تصمیمات نادرست باعث می شویم که بازار اقتصاد ایران دچار  مشکل شود ؛ وجود نقدینگی بالا ، تزریق پیوسته نقدینگی  و همراه نبودن تولید و دانش ، برای اقتصاد ما مشکل ایجاد می کند و همان اندازه که نقدینگی را افزایش می دهیم باید تولید را هم هم سطخ نقدینگی  بالا ببریم .
وی تصریح کرد: بعد از هدفمندی یارانه ها در هزینه مردم تغییرات ایجاد شده است ، قشر های پایین تر قدرت خریدی پیدا کرده اند که بازار تولید متعارف با قدرت خرید آنها نتوانست پیش برود و این از دو حال خارج نمی شود ، یا گرایش مردم به امکانات مصرفی باید از داخل تولید کنیم که صورت نگرفته است و وارد هم که شود نوسانات قیمت ارز روی کالا تاثیر می گذارد.
به نقل از مجلس نیوز ، مصری در خاتمه گفت: اگر ما تدبیری برای خروجی تولید و  ورودی مردم و بحث عرضه و تقاضا داشتیم ، شاهد این گرانی نبودیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۹۱۷۰۱۲۸۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.