عضو کمیسیون امنیت ملی: بحران سوریه با تجهیزات نظامی و ایجاد نا امنی حل نمی‌شود

شنبه ۲۱ مرداد – ۰۴:۴۲:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه نشست مشورتی سوریه به رهبری ایران جایگزین مناسبی برای گزینه‌های نظامی و مداخله مستقیم در سوریه است، گفت: بحران سوریه با وارد کردن نیرو، اسلحه ، تجهیزات نظامی و ایجاد ناامنی حل نمی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد حسن آصفری درباره نشست مشورتی سوریه در تهران، گفت: ایران با برگزاری این نشست نشان داد که می تواند با دیپلماسی تاثیرگذار برای حل بحران سوریه راه حل داشته باشد.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری سابقه ایران در حل موضوعات و مناقشات منطقه‌ای، افزود: واشنگتن با وجود داشتن ادعای حل موضوعات خود در باتلاق عراق فرو رفت و برای حل این موضوع از ایران کمک خواست.
وی، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به این دلیل که به دنبال منافع ملت‌ها و کشورها است، همیشه در موضوعات مختلف اثر گذار بوده است و یک بار دیگر با نشستی در سطح دیپلمات‍‌های ارشد کشورهای دنیا، خود را کشوری صاحب وزن در حل مناقشات منطقه معرفی کرد.
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدون کمک و نظر ایران هر اقدام برای حل بحران در سوریه، بی جواب می‌ماند، تصریح کرد: ضمن اینکه سوریه کشور دوست و برادر ایران است، نقطه نظرات ایران برای سوریه مهم است.
وی ادامه داد: در قائله اخیر که از سوی اتحادیه اروپا و برخی کشورهای عربی منطقه ضد سوریه صورت گرفت از ابتدا موضع ایران این بود که مشکل سوریه را نمی‌توان با جنگ و خونریزی و اسلحه حل کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که مشکل سوریه باید از سوی مردم این کشور حل شود، بحران سوریه با وارد کردن نیرو، اسلحه ، تجهیزات نظامی و ایجاد ناامنی حل نمی شود.
آصفری حضور کشورهای مهم و اثر گذار در این نشست را نشانه اهمیت آن خواند و گفت: شرکت کشورهایی چون روسیه و چین در این نشست که صاحب رای وتو در شورای امنیت هستند، بر اهمیت نشست مشورتی تهران افزود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر خروجی تاثیر گذار نشست تهران، گفت: نشست مشورتی سوریه به رهبری ایران جایگزین مناسبی برای گزینه‌های نظامی و مداخله مستقیم در سوریه است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۱۱۶۴۲۲۸۸۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.