عفونت‌های ادراری شایع‌ترین علت بروز التهاب مثانه است

نوشته شده در تاریخ ۱۸/آذر/ – ۱۱:۴۵ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک اورولوژیست در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : یک اورولوژیست عفونت‌های ادراری را شایع‌ترین علت بروز التهاب مثانه در کشور دانست و گفت: این بیماری به دلایل بسیار مختلفی در افراد بروز می‌یابد و منجر به بروز علائمی نظیر تکرر و سوزش در ادرار، مشاهده خون در ادرار و بی‌اختیاری می‌شود.

دکتر حسین ارشدی با بیان اینکه التهاب مثانه یک بیماری است که در تمام طیف‌های سنی دیده می‌شود گفت: به التهاب مثانه «سیستیت» می‌گویند که ممکن است بر اثر عفونت‌های ادراری، سنگ‌های مجاری ادراری، به دنبال برخی بیماری‌های بدخیم و یا علل ناشناخته مانند حساسیت و یا بیماری اتوایمیون بروز پیدا کند.

وی درباره علائم این بیماری گفت: سیستیت با علائمی نظیر تکرر و سوزش در ادرار، مشاهده خون در ادرار و بی‌اختیاری همراه است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بهترین راه تشخیص این بیماری گرفتن شرح حال از بیمار است گفت: ولی می‌توان برای تشخیص بهتر از برخی آزمایش‌ها نیز استفاده کرد.

وی درباره راه‌های پیشگیری از التهاب مثانه یادآور شد: تنها می‌توان از بروز برخی علل مانند عفونت و سنگ‌های مجاری ادراری پیشگیری کرد بنابراین نمی‌توان به صورت کلی از ابتلا به التهاب مثانه پیش‌گیری بعمل آورد.

به گفته این اورولوژیست، افزایش مصرف مایعات به حداقل روزی ۶ لیوان می‌تواند از بروز التهاب مثانه به‌دلیل عفونت و سنگ‌های مجاری ادراری پیشگیری کند.

ارشدی در پایان خاطرنشان کرد: به این بیماران توصیه می‌شود اکیدا از مصرف سیگار خودداری کنند زیرا استعمال دخانیات در بعضی از بیماران منجر به تشدید علائم بیماری می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.