عفونت‌های قارچی

سلامت > بیماری– تا به حال در ستون نسخه طبیعت بیماری‌های زیادی را که ماحصل عفونت‌های قارچی هستند معرفی و پیشنهاد‌های گیاه درمانگران را نیز درباره درمان و پیشگیری از آنها مطرح کرده‌ایم اما از آنجا که بیماری‌هایی که ناشی از عفونت‌های قارچی است شیوع گسترده‌ای دارد بر آن شدیم تا موضوع نسخه طبیعت امروز را به عفونت‌های قارچی به‌طور عام اختصاص بدهیم.

به‌ویژه اینکه در فصل تابستان استفاده از استخر‌های عمومی می‌تواند بستر مناسبی برای شیوع عفونت‌های قارچی در مردان و زنان باشد.
سیر به‌خاطر خاصیت بالای گندزدایی‌اش بهترین گیاه ضد‌قارچ محسوب می‌شود. براساس مطالعات علمی دانشگاه بنارس هند درباره سیر، وجود ترکیب آجوئن در سیر مانند برخی از داروهای شیمیایی علیه کپک قارچ بسیار مؤثر است. در مطالعه‌ای دیگر نشان داده شده کسانی که روزانه ۲۵میلی لیتر عصاره سیر مصرف کرده‌اند، سرم خونشان قدرت بسیاری در برابر چندین قارچ شایع، ازجمله عامل عفونت‌های مخمری از خود نشان داده است.

شیرین بیان گیاه دیگر معروف ضد‌قارچ محسوب می‌شود که دارای ۲۵ترکیب ضد‌قارچی است. بعد از ریشه شیرین بیان، روغن درخت چای نیز یک گندزدای بسیار قوی است که در درمان عفونت‌های قارچی مختلفی توصیه شده است. یکی از انواع قارچ‌های مشهور قارچ کاندیداست که پوست گردوی سیاه و بابونه بهترین گیاهان ضد آنهاست. بابونه در داروخانه‌های اروپایی به‌صورت گیاه ضد‌قارچ و گند‌زدای بدون نسخه در آمده است. نکته قابل توجه در استفاده موضعی یا خوراکی انواع این گندزداها و ضد‌قارچ‌های طبیعی در درجه اول مشورت با پزشک متخصص است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.