عفونت های گوارشی از علل مهم مرگ و میر در بیماران با نقص ایمنی

۲۴م آذر ،

مطالعات اخیر نشان می دهد که عفونت هایی مانند عفونت های گوارشی، از مهمترین علل مرگ و میر در بیماران با نقص ایمنی به ویژه در بیماران سرطانی تحت درمان است.

موسی رحمانی نژاد کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عفونت بیماری و عارضه ای مهم در بین اشخاص مبتلا به بیماری های نقص ایمنی است و در واقع همزمانی این دو نوع بیماری در موارد متعددی دیده می گردد.

وی با بیان اینکه عفونت های گوارشی به ویژه عفونت های انگلی روده ای در اشخاص با نقص ایمنی شایع بوده و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد، تاکید کرد: مطالعات اخیر نشان می دهد که عفونت هایی مانند عفونت های گوارشی، از مهمترین علل مرگ و میر در بیماران با نقص ایمنی به ویژه در بیماران سرطانی تحت درمان است.

رحمانی نژاد گفت: در بین عفونت های گوارشی، نوع انگلی این عفونت ها تاثیر بیشتری در مرگ و میر و ناتوانی اشخاص سرطانی تحت درمان داشته است.

وی یاد آور شد: بر طبق نتایج مطالعات صورت گرفته، کنترل بر درمان عفونت ایجاد شده در اشخاص دچار نقص ایمنی از جمله بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، می تواند در افزایش اثر بخشی درمان و کاهش خطرات احتمالی نقش داشته باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.