عقبگرد ۱۵واحدی شاخص فرابورس

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص فرابورس با کاهش ۱۵ واحدی به عدد ۷۹۵ رسید.

به گزارش تسنیم؛ در جریان معاملات امروز تغییر مالکیت بیش از ۲۲۹٫۷ میلیون اوراق رقم خورد که بیشترین حجم معاملات به گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۹۹ میلیون سهم تعلق گرفت و پس از آن حق تقدم هلدینگ صنایع معدن خاورمیانه با معامله ۵۱٫۴۶ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت.

همچنین ۱۸۹۹٫۹۴ میلیارد ریال سهم در ۲۴ هزار و ۷۹ نوبت معاملاتی داد و ستد شد که بر این اساس پالایش نفت شیراز، حق تقدم هلدینگ صنایع معدن خاورمیانه و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ترتیب با بیش از ۲۵۹، ۲۵۷ و ۲۵۱ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بر اساس این گزارش مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بیمه ما از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند و بیشترین کاهش قیمت هم نصیب بیمه پاسارگاد، رهشاد سپاهان، کود شیمیایی اوره لردگان و پتروشیمی کازرون شد.

از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۲۳۲ هزار و ۲۱۰ برگه مشارکت نفت فصلی تعلق گرفت و پس از آن معامله ۱۷۸ هزار و ۱۰۰ برگه اجاره پارس و معامله ۱۷۰ هزار و  ۹۱۰ برگه اجاره مپنا بیشترین تقاضا را داشتند. در بازار ETF هم  به ترتیب ۴۲۸ هزار و ۷۳۳ واحد و ۸۱ هزار و ۸۵۰ واحد از صندوق‌های قابل معامله سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما و آرمان سپهر آیندگان معامله شد.

در جریان معاملات تسهیلات مسکن نیز امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت ۹۰ با بیشترین رشد به قیمت ۳۷۴ هزار و ۹۴۰ ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۸۹ هم با بیشترین کاهش قیمت به نرخ ۳۷۰ هزار و ۳۵ ریال مبادله شد.

ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت اعتباری عسکریه در نماد معاملاتی “وعسکر” و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور و همچنین ثبت معاملات توافقی شرکت سرمایه‌گذاری کوه نور در نماد معاملاتی “ثنور۱” پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده از طریق سامانه تازه معاملات توافقی، امروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و بدون محدودیت حجمی در هر سفارش (بلوک) امکان‌پذیر شد.

نمادهای معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نیز در پایان معاملات امروز متوقف شدند و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت لیزینگ ایران و شرق هم پس از پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق معامله شد.

بر اساس این گزارش، در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص فرابورس ۱۰ واحد افت کرد و به عدد ۸۱۰ رسید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.