عکس هایی با دو قرن ماندگاری در نگارخانه “جرجانی”

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عکسهایی که با شیوه مدرن و جدید عکاسی شده اند به دلیل نداشتن مواد شیمیایی ماندگاری بیشتری دارند.

سهند بهروزی، هنرمند عکاس کشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران ؛ گفت: در این  نمایشگاه عکسهای با موضوعات مختلف به ویژه طبیعت را در نگارخانه جرجانی به نمایش گذاشته ام.
وی در ادامه تصریح کرد: این عکسها با تمامی عکسهایی که به شیوه های مختلف عکاسی و ارائه شده است متفاوت است، در حقیقت عکسهای این نمایشگاه جدای از موضوع دارای ویژگی منحصر به فردی است.
وی ادامه داد: به تازگی شیوه ای متفاوت در عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد، در حقیقت این شیوه با آنچه که تاکنون عکاسی شده متمایز است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شیوه که معادل و اصطلاح آن عکاسی مادون قرمز است همه چیز پس از ثبت عکس رخ میدهد، در حقیقت پیش از عکاسی نمی‌توان دریافت که فضایی که از آن عکاسی می شود به چه رنگ مبدل می‌شود.
وی گفت: چاپ عکسهایی که به این شیوه عکاسی می شود نیز کمی متفاوت است، در حقیقت می‌توان گفت چاپ این عکسها نیز به نوعی دیگر انجام می‌شود.
این هنرمند عکاس در ادامه گفت: عکسهایی که در این نمایشگاه ارائه شده بر روی کاغذی با عنوان کاغذ آلومینیوم چاپ شده است.
بهروزی تصریح کرد: در ایران عکاسان کمتر به این شیوه عکاسی می‌کنند و بیشتر به طریق دیجیتال عکاسی صورت می‌گیرد.

*هزینه های بالای چاپ عکس

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایل عمده عدم استقبال عکاسان از این شیوه به این جهت است که هزینه های چاپ عکسهایی این چنینی بسیار بالاست و با اینکه عکس علاقه مندان فراوانی دارد اما خریداران چندانی را در پی ندارد به همین دلیل عکاسان کمتر به این شیوه عکاسی می‌کنند.

*ماندگاری عکسها تا حدود دو قرن خواهد بود

وی در ادامه گفت: عکسهایی که به شیوه جدید مادون قرمز عکاسی می شود تفاوت بسیار ویژه و منحصر به فردی دارد آن این است که عکسهایی به این طریق عکاسی می شود ماندگاری حدود دویست سال دارد.
وی گفت: علت این ماندگاری به این جهت است که در چاپ این عکسها اصلا از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود بنابراین ماندگاری بیشتری دارند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی عکسهایی که چاپ می شود به جهت آنکه در چاپ آنها از مواد شیمیایی استفاده می شود بنابراین سالهای طولانی نمی‌توان این عکسها را نگهداری کرد و این درحالی است که عکسهایی که به شیوه جدید (مادون قرمز) چاپ می شود به دلیل نداشتن مواد شیمیایی عمر طولانی تری دارند.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از نکاتی که باعث منحصر به فرد شدن این عکسها می شود آن است که تازگی این عکسها پس از سالها هم چنان باقی می ماند.
بهروزی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس که در حال حاضر در نگارخانه جرجانی برگزار کرده که به عنوان دومین نمایشگاه به شیوه جدید است تا هشتم آبان در این نگارخانه ادامه دارد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.