علاج یک کودک متولدشده با ویروس ایدز

سلامت > درمان
پزشکان آمریکایی در ایالت می‌سی‌سی‌پی برای اولین بار توانسته‌اند یک کودک دو ساله‌ را که ابتلا به ویروس ایدز متولد شد، را برای اولین بار طوری معالجه کنند که دیگر نیازی به درمان نداشته باشد.

این نوزاد که اکنون دو سال و نیمه است به گفته پزشکان نیاز به درمانی برای HIV ندارد و امید به زندگی طبیعی خواهد داشت، بعید است عفونتش را به دیگران منتقل کند.

در حال حاضر روشن نیست که چرا درمان نیست در این کودک موثر واقع شده است و این موفقیت شگفت‌آور این امیدواری برانگیخته است که پزشکان با این روش درمانی بتوانند ویروس ایدز را در نوزادان ریشه کن کنند.

پزشکان نام و جنسیت این کودک را افشا نکرده‌اند، اما گفته می‌شود که این کودک در ایالت می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمده است و در حال حاضر زندگی می‌کند.

دکتر هانا گی که در مرکز پزشکی دانشگاه می‌سی‌سی‌پی که مراقبت از این کودک را به عهده داشت می‌گوید این مورد اولین مورد یک کودک آلوده به ویروس ایدز است که “عملا علاج” شده است.. هنگامی یک بیمار “عملا علاج‌شده” می‌نامند که آزمایش‌های استاندارد ویروس ایدز در او منفی باشد، هر چند که احتمال مقدار اندکی ویروس در بدن او باقی مانده است.

به گفته دکتر گی این کودک حدود یک سال است که دارویی دریافت نمی‌کند، و آزمایش خونش حتی با حساس‌ترین تست‌ها از لحاظ ویروس ایدز منفی است.

او گفت: “ما انتظار داریم که این کودک شانس زیادی برای زندگی طولانی و سالم داشته باشد. ما امید زیادی داریم که این رویکرد درمانی بتواند در بسیاری از کودکان در معرض خطر بالای دچار شدن به ویروس ایدز نیز پیامد مشابهی داشته باشد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Bakar:

    That’s a senisble answer to a challenging question

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.