علت انفجار پتروشیمی بندر امام

مدیر کل ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت با بیان اینکه نشتی در محل ورودی خوراک یکی از واحدهای پتروشیمی بندر امام باعث حادثه انفجار شده است، گفت: واحد پتروشیمی و تأسیسات آن خسارت زیادی ندیده است و امروز دوباره راه‌اندازی می‌شود.

فارس، محمدحسین اردشیری با بیان اینکه نشتی در محل ورودی خوراک یکی از واحدهای پتروشیمی بندر امام باعث حادثه انفجار شده است، گفت: خود پتروشیمی و تأسیسات آن خسارت زیادی ندیده است اما آتش‌نشان‌هایی که برای برطرف کردن نشتی حرکت کرده بودند دچار حادثه شدند.

وی با توضیح این مطلب که گاز ورودی به یکی از واحدها نشت کرده و با جمع شدن گاز و ایجاد یک جرقه حادثه ایجاد شده است، اضافه کرد: واحد پتروشیمی از دور فعالیت خارج شده است و با توجه به عدم ایجاد آسیب جدی امروز راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست وزارت نفت افزود: یک نفر در اثر این حادثه فوت کرده است و چند نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند که اکثرا جزئی است اما سوختگی یکی دو نفر نیز جدی‌تر بوده است.

وی تصریح کرد: رعایت موارد HSE در پتروشیمی‌ها مانند ابتدای واگذاری‌ها نیست و خیلی بهتر شده است چنانکه در یکی دو سال اخیر حوادث زیادی در این بخش نداشته‌ایم اما به هر حال اتفاقاتی وجود داشته است.

اردشیری در ادامه اظهار داشت: پتروشیمی بندر امام در آستانه واگذاری است و به این دلیل که بعضی واحدهای پتروشیمی در حال خصوصی شدن هستند در این مرحله نظارت کمتری روی آنها وجود دارد.

وی گفت: از ۹ نفری که دچار حادثه شدند یک نفر فوت و ۸ تن بقیه زخمی شده‌اند که یک یا دو نفر وضعیت بدتری دارند و بقیه دچار سوختگی سطحی شده‌اند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.