علیخانی: نمی‌توانیم جلوی انتشار غیرمجاز «خصوصی» را بگیریم

در پی توزیع نسخه قاچاق فیلم بحث برانگیز اکران نوروزی/

سینماپرس- گروه سینما/ عبدالله علیخانی در مورد توزیع قانونی فیلم «خصوصی» گفت: تا به حال ما نتوانسته ایم جلوی این انتشارهای غیرمجاز را بگیریم چرا که برای جلوگیری از این کار باید ستادی مثل سابق برای مبارزه با عرضه غیرمجاز فیلم ها وجود داشته باشد که وظیفه اش تنها مبارزه با سی دی های قاچاق باشد.

تهیه کننده فیلم «خصوصی» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: برای این که فیلمی به صورت قانونی در شبکه نمایش خانگی پخش شود باید در ابتدا موسسه ای برای خرید آن اقدام کرده و سپس در دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش‌های خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کند. وقتی ما هنوز با موسسه ای مذاکره نکردیم و مجوز نمایش خانگی نداریم چگونه فیلم ما به صورت قانونی توزیع شده است.

به گفته علیخانی، متاسفانه در این شرایط که کسی به دنبال شکایت نمی رود هر کس هر دروغی می خواهد منتشر می کند.

وی با تاکید بر عدم انتشار مجاز فیلم «خصوصی» در شبکه نمایش خانگی تصریح کرد: متاسفانه نسخه غیرمجاز این فیلم در خیابان های شهر وجود دارد و برخی از مردم هم با خرید این نسخه ها فیلم را دیده اند. تا به حال ما نتوانسته ایم جلوی این انتشارهای غیرمجاز را بگیریم چرا که برای جلوگیری از این کار باید ستادی مثل سابق برای مبارزه با عرضه غیرمجاز فیلم ها وجود داشته باشد که وظیفه اش تنها مبارزه با سی دی های قاچاق باشد.

علیخانی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی برای دریافت مجوز نمایش خانگی «خصوصی» انجام داده اید، گفت: به دلیل توزیع سی دی های قاچاق نمی توانیم اقدامی انجام دهیم. باید مدتی از اکران فیلم می گذشت تا برای نمایش خانگی آن اقدام می کردیم اما با این شرایط سردرگم شده ایم.

سعید رجبی‌فروتن؛ مدیرکل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش‌های خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفت و گویی درباره ارایه نسخه ویدئویی فیلم‌ سینمایی «خصوصی» در شبکه نمایش خانگی، گفته بود: هیچ کدام از فیلم‌های «گشت ارشاد» و «خصوصی» که در ایام نوروز به نمایش درآمدند و از روی پرده پایین آمدند، پروانه پخش در شبکه نمایش خانگی ندارند و اگر توزیع شده است به صورت قاچاق و غیرمجاز است.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۶۰۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.