علیزاده: آرزویم این است که در همه شهرها بتوانم کنسرت بدهم/ محمد معتمدی به زبان آذری می‌خواند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

نشست خبری کنسرت گروه هم آوایان برگزار شد

حسین علیزاده گفت: بسیار‌ها می گویند زن‌ها نباید در کنسرت‌ها حضور داشته باشند ولی ما از نظر فرهنگی بسیار بالا هستیم و نباید تفکیک جنسیتی کنیم. هنر بدون وجود زن معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نشست خبری کنسرتگروه هم آوایان صبح امروز با حضور حسین علیزاده، محمد معتمدی، حسین توتونچیان، کیوان فرزین در موزه موسیقی برگزار شد.

حسین علیزاده سرپرست گروه هم آوایان دربارهٔ این کنسرت گفت: در این کنسرت قطعه‌ها را در دو بخش اجرا می‌کنیم. آخرین اجرای ما سال قبل در تبریز بود که به سبب استقبال گرم مخاطبان، این انگیزه در من ایجاد شد که با گروه “هم‌آوایان” کنسرت‌های متفاوتی را برگزار کنیم. در قسمت اول این کنسرت، موسیقی آذربایجانی را اجرا می‌کنیم و محمد معتمدی نیز برای اولین بار به زبان آذری می‌خواند.

وی تاکید کرد: همچنین محمد معتمدی و سه خواننده دیگر نیز در این کنسرت حضور دارند. قسمت دوم این کنسرت گلچینی از ادبیات و موسیقی ایران‌زمین است و شامل اشعار کلاسیک و نو است. همچنین در این بخش از شعرهای مولانا، ‌سلمان ساوجی، نیما یوشیج و شهریار استفاده می کنیم.

این آهنگساز در ادامه این نشست گفت: من مطمئن هستم همه هنرمندان دوست دارند در تمامی شهرها به صحنه روند و اگر در کنسرت ها نمی توانیم به اجرای برنامه بپردازیم مقصر مسئولین می باشند. وزارت ارشاد وزارت خانه ای مربوط به همه ایران است و سیاست وزارت ارشاد فقط محدود به تهران نیست. همچنین من بسیار سوالات در ذهنم است. زمانیکه در تهران کنسرت برگزار می کنیم بسیار ها از شهرهای مختلف به تهران می آیند تا بتوانند در کنسرت ها حضور داشته باشند. به طور کلی همه چیز گفتنی نیست ولی موسیقی ایران در کل کشور ما در جریان است و همه این نوع موسیقی را دوست دارند. همچنین در همه جای ایران فرهنگ وجود دارد و همه از فرهنگ بالایی برخوردار می باشند و آرزوی دیرینه همه ما این است که بتوانیم در همه شهرها کنسرت برگزار کنیم.

این نوازنده برجسته تار خاطرنشان کرد: همچنین هزینه های برگزاری کنسرت در شهرستانها بالا است یعنی اینکه هزینه سفر، قیمت بلیت ها و…. بسیار بالا است و به همین سبب برگزاری کنسرت در شهرستانها با مشکلات بسیاری همراه است. همچنین مردم ایران نیاز به امید دارند و این زمینه تا حدودی فراهم شده است. زمانیکه حالمان خوب نیست مسکن می خوریم و جامعه امروز ایران نیاز به این مسکن دارد تا اوضاع کمی بهبود یابد. همچنین حضور آقای مرادخانی می تواند مشکلات را تا حدودی برطرف کند زیرا همه دوست دارند کمک کنند تا بتوانیم سرمان را در دنیا بلند کنیم.

علیزاده در ادامه افزود: گروه هم آوایان گروه تازهی نیست و هیچ وقت نمی خواهیم از این گروه استفاده ابزاری کنیم . بسیار ها می گویند زن ها نباید در کنسرت ها حضور داشته باشند ولی ما از نظر فرهنگی بسیار بالا هستیم و نباید تفکیک جنسیتی کنیم و هنر بدون وجود زن معنایی ندارد پس در نتیجه به جای این قبیل مسائل بهتر است به مشکلات موسیقی بپردازیم.همچنین زمانیکه مردم ایران می خواهند در مراسمی شرکت کنند زن و مرد در کنار هم شرکت می کنند و نباید در حوزه های دیگر نسبت به بانوان بی انصافی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از همکاری با استاد شجریان و کیهان کلهر به چه سبب با محمد معتمدی در این کنسرت به صحنه می رود، گفت: گروه موسیقی هم آوایان بسیار وقت است که تشکیل شده است و تاریخ طولانی دارد و این گروه روی محور یک خواننده نمی چرخد و در حال تغییر است. کنسرت های من با محمدرضا شجریان اصلا ربطی به این گروه ندارد و هرکدام کارهای جداگانه ای انجام داده اند. در این کنسرت قطعات آذری اجرا می کنیم و ما می توانستیم از یک خواننده آذری استفاده کنیم اما محمد معتمدی را انتخاب کردیم زیرا به نظر من ایشان مانند یک بازیگر خوب سینما است که نقش های خود را به خوبی ایفا می کندو با انواع سلیقه ها خود را تطبیق می دهد و توانایی صدایش بسیار بالا است. همچنین بهتر دانستم یک خواننده فارسی زبان قطعات آذری را اجرا کند تا از این طریق عشق خود را به آذربایجان و آذری زبانان نشان دهیم.

معتمدی: دوست دارم همه جور موسیقی را امتحان کنم

در ادامه این نشست محمد معتمدی دربارهٔ حضور در این کنسرت گفت: این کنسرت برای من سه موضوع تازه به همراه دارد اولین موضوع مهم این است که در این کنسرت به همراه استاد علیزاده به اجرای برنامه می پردازم و افتخار دارم که در کنار ایشان حضور داشته باشم. همچنین من همکاری با این گروه نداشتم و این می تواند تجربه خوبی برای من باشد و برای من تازگی دارد. همچنین دوست دارم همه جور موسیقی را امتحان کنم البته موسیقی هایی که در ژانرهای بسیار هنرمندانه است.

معتمدی افزود: چند سال پیش خواننده ای در جشنواره موسیقی فجر میهمان بود و در قسمتی قطعه الهه ناز را از استاد بنان خواند با وجود اینکه با لهجه خواند اما آنقدر زیبا خواند که احساس پیوند مشترک بین دو کشور به وجود آورد و اشک همه را سرازیر کرد. بسیار ها زبان دیگری دارند اما به زبان اقوام دیگر می خوانند و این کار به نوبه خود بسیار زیبا است. مردم آذربایجان جزو عزیزترین اقوام ایران می باشند و به وسیله این کنسرت می توانم عشق خودم را نشان دهم.

کیوان فرزین، مدیر برگزاری کنسرت‌های شهرستان حسین علیزاده نیز در این نشست گفت: پس از اجرای تهران، گروه هم‌آوایان و حسین علیزاده ۱۸ و ۱۹ مهر در شیراز، ۲۲ مهر در آمل، ۲۶ مهر در کرمانشاه، ۲۷ و ۲۸ مهر در رشت و ۲ و۳ آبان در تبریز روی صحنه می‌روند که پس از مراحل اخذ مجوز به زودی خبرها دقیق آن انعکاس می یابد.

همچنین حسین توتونچیان در پایان این نشست گفت: سی دی صوتی و تصویری این کنسرت تا سه ماه آینده روانه بازار موسیقی می گردد.
کنسرت “حسین علیزاده و گروه هم آوایان” در ۱۱ و ۱۲ مهرماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.