“علی اسدی” کوهنورد ایرانی درگذشت

به گزارش بویرنیوز به نقل از  ایسنا،‌ پس از مساعد شدن شرایط جوی و از سرگیری اقدامات تیم‌های جست‌وجوی مستقر در منطقه‌ی “البروس”، دیروز، پیکر کوه‌نورد ایرانی “علی اسدی” و همنورد لهستانی‌اش در ارتفاعات این کوه پیدا شد.

پس از اخبار واصله‌ در خصوص مفقود شدن یک کوه‌نورد ایرانی به نام «علی اسدی» (اهل سرعین) در ارتفاعات «البروس» روسیه که به صورت شخصی اقدام به اجرای برنامه‌ی صعود نموده، فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی پیگیری‌هایش را توسط کارگروه بین الملل فدراسیون به ویژه از طریق «اسرافیل آشورلی» رئیس آذربایجانی کارگروه جوانان فدراسیون جهانی در رابطه با فرآیند جست‌وجو و امداد را آغاز کرد.

«علی اسدی» و همنورد لهستانی وی به نام «پاول»، روز ۸ مارس (۱۸ اسفند) تلاش خود را برای صعود به قله‌ی «البروس» آغاز می‌کنند. در جریان این تلاش؛ یک کوه‌نورد روسی که در حال فرود از قله بوده است آنها را در ارتفاع ۴۳۰۰ متری می‌بیند. او به آن دو هشدار می‌دهد که هوا مساعد نیست و تأکید می‌کند؛ در ارتفاع ۴۸۰۰ متری نیز شیب یخی خطرناکی وجود دارد و به آنها پیشنهاد می‌کند که با هم به پایین برگردند. با این وجود «علی» و «پاول» تصیمیم می‌گیرند به صعود خود به سمت قله ادامه دهند. در واقع این آخرین باری بوده است که این دو کوه‌نورد دیده شده‌اند.

گزارش «اسرافیل آشورلی» حاکی‌ است: تیم «ایرکوتسک» ۴ شب در پناهگاه ( ارتفاع ۵۰۰۰ متری) مستقر بوده‌اند اما هیچ اثری از آنها نمی‌بینند. در تمام این روزها نیز هوای منطقه «البروس» نامساعد، مه آلود، توأم با بارش برف بوده است.

هم‌چنین در ۲۱ مارس (اول فروردین)، امدادگران به وسیله‌ی بالگرد، پروازی را برای جستجو در ارتفاعات «البروس» انجام دادند که بی‌نتیجه بود. سرانجام پس از پیگیری‌های فراوان دیروز، پیکر کوه‌نورد ایرانی “علی اسدی” و همنورد لهستانی‌اش در ارتفاعات این کوه پیدا شد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.