علی لاریجانی: انصراف بان کی مون از حضور در اجلاس غیرمتعهدها مشکلی ایجاد نمی کند

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در حاشیه دیدار با اعضای تیم های اعزامی به پارا المیک ۲۰۱۲ لندن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگاری در خصوص انصراف بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از حضور در اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران افزود: سهم کشورهای غیرمتعهد از سازمان ملل وسیع است و هرچه این سازمان از حضور در این اجلاس کنار بکشد به طور حتم کوچکتر می شود.

در ادامه گزیده ای از پاسخ های علی لاریجانی در جمع خبرنگاران به نقل از ایرنا می آید:

  • حضور نیافتن بان کی مون مشکلی برای این اجلاس به وجود نمی آورد و این اجلاس سازوکارهایی دارد که برای خود سازمان ملل مفید است.
  • هم اکنون سهم کشورهای غیر متعهد در سازمان ملل بسیار وسیع است ، از این رو اگر این سازمان می خواهد پوشش کلی جهانی داشته باشد، ضرورت دارد در این اجلاس حضور پیدا کند.
  • سازمان ملل هرچه از حضور در اجلاس غیرمتعهدها خود را کنار بکشد به طور حتم کوچکتر می شود. بان کی مون در این زمینه طوری عمل کند که ساختار سازمان ملل ضربه نبیند.

حضور مرسی در اجلاس سران غیرمتعهدها بسیار مفید است

  • حضور مرسی در این اجلاس به طور حتم بسیار مفید است. از دیرباز کشور مصر و ایران دو کشور بزرگ در جهان اسلام بودند و قرابت های زیادی از نظر جمعیتی و نقش آفرینی در تمدن اسلامی داشته اند.
  • متاسفانه در زمان دیکتاتوری حسنی مبارک راه مراودات دو کشور بسته شده بود. با حضور مرسی در ایران روابط دو کشور نزدیک شود که این مساله به طور حتم به نفع طرفین خواهد بود.
    /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.