عملکرد فدارسیون تنیس روی میز

۲۹م اسفند ،

از درخشش نوشاد درمیادین مختلف بین‌المللی / درهای باز فدارسیون برای انتقاد پرونده فدراسیون تنیس روی میز در سال ۹۱ پر از برگ و هر روز وقوع یک اتفاق تازه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، سال را برای تنیس روی میز ایران می‌توان سالی خوب و پر از رکوردهای تاریخی به شمار آورد، فدراسیون ایران به واسطه نوشاد عالمیان توانست چند اولین را در این سال تجربه کند و به نوعی خود را در جهان مطرح سازد.

*اعزامهای برون مرزی و اعتراضهای جا مانده‌ها

در سال فدراسیون تنیس روی میز در رده‌های مختلف بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و در دو بخش بانوان اعزامهای برون مرزی زیادی داشت اما از آنجا که بودجه فدراسیون اجازه نمی‌داد همیشه عده‌ای از پینگ پنگ بازان صاحب صلاحیت از سفرها باز می‌ماندند و همین عامل اعتراض بسیاری از آنها را در پی داشت،‌ نوشاد عالمیان یکی از بازیکنانی بود که در بسیاری از این اعزامها شرکت کرد و به واسطه همین رنکینگ جایگاه خود را در فدراسیون جهانی ارتقا بخشید اما عدم اعزام سایر بازیکنان پینگ پنگ بازان زیادی را تا مرحله ستاره‌دار شدن پیش برد.

مسابقات بین‌اللملی جام فجر که آذر ماه در تهران برگزار شد ستاره‌ها را از جلوی نام بازیکنان ایران برداشت اما عدم اعزام و مشکل بودجه فدراسیون برای این سفرها همچنان به قوت خود باقی ماند.

مسابقات کاپ آسیا، مسابقات جهانی آلمان،‌ تورنمنت آسیایی انتخابی المپیک، تورنمنت جهانی کره جنوبی،‌ تورنمنت جهانی چین، مسابقات آزاد جوانان و نوجوانان بهستان، مسابقات آزاد آفریقا-اروپا در سوئد، اردوی استعدادیابی جهانی سوئد، مسابقات جهانی پیشکسوتان سوئد، مسابقات آزاد مراکش، مسابقات آسیایی جوانان چین، المپیک لندن، تورنمنت جهانی چین، مسابقات اروپایی نونهالان فرانسه، مسابقات آزاد کره،‌تورجهانی آلمان و لهستان، مسابقات آ‍زاد نوجوانان مجارستان، فینال تورهای جهانی مسابقات جهانی جوانان و نوجوانان، تور جهانی قطر از جمله تورنمنت‌های بین‌المللی بودند که فدراسیون تنیس روی میز ایران در سال برای پینگ پنگ بازان خود تدارک دید.

**فدراسیون تنیس روی میز، دبیر دار شد

یکی از نکته‌های جالب توجه در فدراسیون تنیس روی میز ایران،‌جا به جایی دبیرهای مختلف است.

در اردیبهشت ماه سال ۹۱ امیر عمیدی، سر پرست امور دبیری فدراسیون از سمت خود استعفا داد وی که چهارمین دبیر دوره ریاست مهدی زارع‌پور بود ترجیح داد به جای دبیر شدن به شغل دولتی خود بازگردد و به کارشناس بودن قناعت کرد.

پس از وی تا مدتها فدراسیون ایران بدون دبیر ادراه می‌شد و رئیس فدراسیون هم وقتی از این موضوع مورد سوال قرار می‌گرفت پاسخ می‌داد که ما نیازی به دبیر نداریم و همه کارها را من به تنهایی می‌توانم انجام دهم، اما پس از گذشت چند ماه احسان باقری به سمت سرپرست امور دبیری و پس از آن به سمت دبیری فدراسیون تنیس روی میز منصوب شد تا بسیاری از حواشی در خصوص بدون دبیر بودن از بین برد.

**درخشش علیرضا رهنمای حقیقی در رقابتهای نونهالان جهان

رقابتهای نونهالان فرانسه شهریور ماه آغاز شد و علیرضا رهنمای حقیقی به عنوان تنها نماینده قاره آسیا، موفق شد از بین ۹۱ بازیکن شرکت کننده در رقابتهای زیر ۱۲ سال عنوان ۱۸ را از آن خود کند وی به عنوان نونهال منتخب فدراسیون جهانی در این مسابقات شرکت کرده بود.

وی به همراه صمد تدبیری مربی تیم ملی نونهالان برای حضور در طرح امیرهای زیر ۱۲ سال جهان دعوت شدند و از ۲۳ مرداد ماه به مدت ۸ روز در اسپانیا تمرین کردند.

امیرهای فدراسیون جهانی در نزدیکی بارسلونا همراه تیم ملی فرانسه تمرین کردند و پس از آن راهی رقابتهای مینی قهرمانی اروپا شدند که یکی از معتبرترین مسابقات اروپا محسوب می‌شود.

رهنما در این پیکارها توانست به عنوان نفر دوم گروه به مرحله دوم صعود کند، وی پس از قرار گرفتن در گروه بعدی با کشورهای آلمان، جمهوری چک و فرانسه به رقابت پرداخت و توانست مقتدارنه تمامی رقبای خود را با نتیجه مشابه ۳ بر صفر مغلوب کند. پس از پیروزی‌های قدرتمندانه نونهال ایران و صعود قاطعانه وی به مرحله بعد کشورهای مختلف به تدبیری تبریک گفتند.

رهنما توانست پیروزی‌های خود را با نمایش خیره کننده تا جایی ادامه دهد که به جمع ۳۲ پدیده نونهال این رقابتها راه یافت.
در مرحله یک شانزدهم نهایی نتوانست حریف رقیب فرانسوی خود شود به کسب مقام هجدمی بسنده کرد.

**المپیک ۲۰۱۲ و رکورد تاریخی نوشاد عالمیان

مرداد ماه سال رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن برگزار شد و نوشاد عالمیان، نابغه تنیس روی میز ایران با نمایشی خیره کننده موفق شد اولین پیروزی تازیخی تنیس روی میز ایران در رقابتهای المپیک را برای کشورمان رقم بزند. قبل از عالمیان پینگ پنگ ایران در رقابتهای المپیک  ۴ نماینده داشت اما هیچ کدام از آنها نتوانسته بودند حتی یک برد را در المپیک به دست آورنده عالمیان مقابل حریف چینی الاصل از استرالیا قرار گرفت و مقتدارانه اولین برد شیرین و تاریخی خود را کسب کرد.

بازی تماشایی نوشاد در لندن بسیاری از ایرانیها را طرفدار تنیس روی میز کرد و این ورزش را مطرح ساخت.

نوشاد عالمیان به این یک پیروزی قناعت نکرد و در دومین دیدار خود در لندن مقابل تانگ پنگ قرار گرفت و وی را نیز با شکست بدرقه کرد.

 تیموبول سومین حریف چپ دست استثنائی پینگ پنگ ایران بود اما عالمیان برابر وی شکست را پذیرفت، اما این شکست نتوانست شیرینی بردهای ارزشمند وی در لندن را برای ایرانیان تلخ کند و حقیقت این بودکه نوشاد عالمیان در لندن گل کاشت.

براساس این گزارش، نوشاد عالمیان تنها نماینده ایران نبود بلکه کشورمان برای اولین بار یک بانوی پینگ پنگ باز را راهی رقابتهای المپیک کرد.

ندا شهسواری اولین بانوی المپیکی تنیس روی میز ایران هم عملکرد قابل توجهی درلندن داشت،‌وی در حالی مقابل اوشونایکه بازیکن با تجربه نیجریه قرار گرفت که بیش از ۲۰۰ پله در رنکینگ فدراسیون جهانی از وی عقب‌تر بود، با این حال شهسواری نمایش خوبی داشت و با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ شکست در المپیک را تجربه کرد. حمیدرضا صباغیان هم به عنوان اولین داور المپیکی ایران در لندن قضاون کرد.
 
**درخشش پوریا عمرانی و تحسین پیتر کارلسون از وی

مسابقات این جوانان کره جنوبی شهریور ماه ۹۱ آغاز شد و پوریا عمرانی جوان خوش تکنیک تنیس روی میز ایران در تیم  منتخب جوانان فدراسیون جهانی به میدان رفت.

مسابقه منتخب جوانان فدراسیون جهانی و تیم ملی کره جنوبی با ارنج حداقل چهار نفر برگزار گردید که به صورت ۸ بازی انفرادی و ۲ بازی دوبل برنامه‌ریزی شده بود. پیتر کارلسون هم سر مربیگری تیم منتخب جوانان را بر عهده داشت./ آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.