عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است

۰۱ تیرماه ۱۳،

کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل گفت: عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است و اتهامات بی‌پایه و اساسی را که در مقاطع مختلف نسبت به ایران وارد می‌شود، تنها به عنوان خوراکی برای تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها و صهیونیست‌ها به حساب می‌آید.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه غرب از حضور حماسی مردم در روز انتخابات آسیب دیده، اظهار داشت: سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی علیه ایران یک سیاستی بلندمدت بوده که همواره این استراتژی ثابت، اما تاکتیک‌های متفاوتی داشته و برخی از کشورهای غربی برای بار دیگر چهره خصمانه خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری علیه ایران نشان دادند. 
 
این کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل با اشاره به مواضع کشور کانادا در طول یک سال اخیر با ایران گفت: کانادا کشوری است که سیاست مستقلی در روابط بین‌الملل نداشته و با تبعیت کورکورانه از سیاست‌های آمریکا و  رژیم صهیونیستی تصمیمات نادرست در ارتباط با دیگر کشورها می‌گیرد.  
 
وی افزود:‌ عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است و اتهامات بی‌پایه و اساسی را که در مقاطع مختلف نسبت به ایران وارد کرده، تنها به عنوان خوراکی برای تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها و صهیونیست‌ها به حساب می‌آید.
 
طاهری با اشاره به تجربه سیاسی مسئولان کشورمان در قبال این اتهامات،‌ بیان داشت: اثرگذاری رژیم صهیونیستی بر ارکان حکومتی کانادا منجر به این اقدامات شده و تا جایی که وزیر امور خارجه این کشور، انتخابات پرشور مردم ایران را بی‌معنا توصیف کرده و لحن تند آنها نشان‌دهنده بی‌عدالتی در نگاه مسئولان این کشور نسبت به جمهوری اسلامی یران است.  
 
کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل به اختلافات بین مقامات کانادایی بر سر رابطه با ایران اشاره و تصریح کرد: بعضی کشورهای غربی ظاهرا با توجه به روی کارآمدن دولت تازه در ایران، یکسری عقب‌نشینی‌ها در مواضع خود نسبت به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند که این رفتار آنها ناشی از حضور حداکثری مردم در انتخابات و حمایت همه جانبه ملت از دولت و حکومت اسلامی است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است سیاست‌های خصمانه کشورهای غربی علیه ایران در کوتاه‌مدت عواقبی را برای ما در پی داشته باشد اما در نهایت، ضرر اصلی متوجه این کشورها خواهد شد.

انتهای پیام/  
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.