عملیاتی کردن بخش هایی از منطقه آزاد ارس تا شش ماه آینده

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،’ صادق نجفی’ با اشاره به اینکه هم اکنون با استقرار گمرک در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس، امور گمرکی در این منطقه در حال انجام است، افزود: با اتمام حصارکشی ۵۰۰ هکتار از محدوده منطقه آزاد ارس در اراضی خداآفرین، این محدوده نیز عملیاتی شده و قوانین و مقررات مناطق آزاد در آن، اجرایی می شود.

وی یادآور شد: در همین مدت، یکهزار هکتار از اراضی منطقه آزاد ارس در قلی بگلو، واقع در مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان، در قالب طرح مشترک شهرک سرمایه گذاری بین المللی، با حضور کشورهای همسایه عملیاتی می شود.

نجفی گفت: با عملیاتی شدن محدوده خداآفرین،کاربری های درنظر گرفته شده در طرح تفصیلی این منطقه که شامل فعالیت های مختلف گردشگری، تجاری، خدماتی و ترانزیتی می شود، فعال شده و با حضور سرمایه گذاران، شاهد آغاز طرح های جدید سرمایه گذاری در آن، خواهیم بود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: محدوده خداآفرین به دلیل هم مرز بودن با کشور آذربایجان و وجود ذخایر عظیم گردشگری، از توانمندی بالایی برخوردار است و با جاری شدن قوانین مناطق آزاد و ارایه تسهیلات قانونی به سرمایه گذاران، شاهد شکوفایی این منطقه بکر و زیبا خواهیم بود.

وی افزود: محدوده ۲۰ هزار هکتاری منطقه آزاد ارس، هم اکنون با اجرای کامل قوانین مناطق آزاد در حال فعالیت است و با راه اندازی محدوده قلی بگلو، محدوده فعال منطقه آزاد ارس به ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش می یابد.

اقتصام ۱۰۷۰**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۲۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.