عملیات زیر دریایی ها دردومین روز رزمایش دریایی ولایت ۹۱

۹ م دیماه ،

همزمان با دومین روز رزمایش دریایی ولایت ۹۱ ، زیر دریایی های سبک و کیلوکلاس خودی پس از خروج از ساحل با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرا منطقه ای ، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مرحله از رزمایش ، زیردریایی فوق سنگین طارق  عملیات غوص و صعود در آبهای آزاد و فرامنطقه ای و شناسایی و رهگیری یگانهای مهاجم را با موفقیت اجرا کرد.
سخنگوی رزمایش گفت: زیر دریایی فوق سنگین طارق به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی تعمیرات نیمه اساسی را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد.
دریادار رستگاری از اجرای عملیات مهم مین گذاری بوسیله بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگانهای مهاجم خبر داد و افزود: این عملیات با هدف انهدام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی مهاجم که قصد داشتند به آبهای سرزمینی خودی نفوذ کنند، با موفقیت کامل به انجام رسید.
وی گفت: به محض نزدیک شدن نیروهای مهاجم به سواحل یگانهای پدافنی نیروی خودی از طریق هوا- زمین و دریا عملیات خود را آغاز و از نفوذ دشمن به سواحل و حریم آبهای داخلی جلوگیری کردند.
سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ افزود: در ادامه این مرحله از رزمایش تخصصی، یگانهای نیروی خودی مستقر در پایگاهها به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آبهای سرزمینی وارد عمل شدند و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و اجرا کردند.
دریادار رستگاری افزود: شناورهای سطحی نیروی خودی در منطقه عمومی رزمایش با نیروهای مهاجم درگیر شدند و با تیراندازی های متناوب و غافلگیرانه بصورت شبانه و روزانه ، این نیروها را از منطقه متواری کردند.
وی گفت: عملیات پرش چترباز و هلی برن ساحلی تفنگداران و همچنین استقرار ادوات نظامی و تجهیزات نیروها در منطقه عمومی رزمایش از دیگر بخشهای دومین روز رزمایش بود.
سخنگوی رزمایش افزود: پرواز و حرکت همزمان بالگردهای نیروی خودی برای پشتیبانی هوایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی یکی دیگر از مراحل دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۱ بود.
دریادار رستگاری با تاکید بر موفقیت آمیز بودن این مرحله از رزمایش گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز ثابت کرد حتی اگر دشمن تا ساحل آبهای سرزمینی پیشروی کند باز هم توان مقابله با او را دارد.
رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۱، از دیروز – جمعه – در منطقه تنگه هرمز دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۸ درجه شمالی و به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع در حال برگزاری است.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.