عملیات گسترده پلیس شهر آتن برای دستگیر مهاجران

به گزارش ایرنا از آتن، نیروهای امنیتی و پلیس یونان در یک عملیات گسترده که از ظهر جمعه در سراسر آتن آغاز شد، تا کنون تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی در این شهر را دستگیر کردند.

نیروهای امنیتی و پلیس تا لحظه ارسال این گزارش تعداد ۲۵۰ مهاجر غیر قانونی را در یک عملیات برنامه ریزی شده در نقاط مختلف شهر آتن پایتخت یونان دستگیر کرده و به محل های ویژه نگهداری مهاجران غیر قانونی انتقال داده است.

بر اساس بیانیه پلیس شهر آتن، این عملیات همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی به دستگیری مهاجران در خیابان های شهر آتن مشغول هستند.

طی سه ماه گذشته عملیات جمع آوری مهاجران غیرقانونی در یونان شدت یافته و تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از آنان دستگیر و به محل ویژه نگهداری مهاجران غیرقانونی منتقل شده اند.

دولت یونان در چارچوب طرح اخراج مهاجران غیر قانونی از کشور اقدام به دستگیر آنان و ظرف مدت کوتاهی آنان را از کشور اخراج می کند.

یونان با بحران مالی و افزایش میزان بیکاری ۲۵ درصدی دست و پنجه نرم می کند و بارها اعلام کرده که توان نگهداری مهاجران خارجی در کشور را ندارد.

مهاجران خارجی مقیم یونان بارها مورد ضرب و شتم گروه تندروی نئونازی( فجر طلایی) قرارگرفته و تا کنون تعدادی از مهاجران بر اثر حمله این گروه تندرو و نژاد پرست، جان خود را از دست داده اند.

**۲۱۷۰**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.