عنوان چهارمی جودوی آسیا به ایران رسید

۳۱فروردین۱۳،

بیست و یکمین دوره از مسابقات جودوی قهرمانی آسیا در بخش انفرادی که از روز قبل با حضور نمایندگان ۲۸ کشور در بانکوک پایتخت تایلند آغاز شده بود، عصر امروز(شنبه) با قهرمانی ژاپن و قرار گرفتن تیم ایران بر سکوی چهارم به پایان رسید.

تیم ملی جودوی ایران با ترکیب بهزاد وحدانی(۲۳ ساله از خراسان شمالی) در وزن ۶۰- کیلوگرم، احسان بهرامیان و قاسم نوری زاده(هردو ۲۱ ساله از لرستان) در وزن ۶۶- کیلوگرم، الیاس علی اکبری (۲۵ ساله از خراسان شمالی) و سعید مولایی(۲۱ ساله از تهران) در وزن ۷۳- کیلوگرم، امیر قاسمی نژاد(۲۶ از خراسان رضوی) و سعید مرادی(۲۳ ساله از قزوین) در وزن ۸۱- کیلوگرم، محمد جمالی (۲۳ ساله از تهران)در وزن ۹۰- کیلوگرم، جواد محجوب (۲۱ ساله از خراسان رضوی)در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و جعفر پهلوانی(۱۸ ساله از خراسان رضوی) در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به این دوره از مسابقات اعزام شده است.

به گزارش فارس، در بخش مردان تیم ملی ژاپن با ۳ مدال طلا و ۲ نقره قهرمان شد و تیم ملی کره جنوبی با یک مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز بر سکوی دوم قرار گرفت و مغولستان با یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان سومی را کسب کرد.

تیم ملی ایران نیز با مدال طلای جواد محجوب در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و امیر قاسمی‌نژاد در ۸۱- کیلوگرم رتبه چهارم را به دست آورد و کره شمالی نیز با یک مدال طلا عنوان پنجمی را کسب کرد.

در مجموع دو بخش مردان و زنان ژاپن با کسب ۶ مدال طلا، ۳ نقره و دو برنز بر سکوی اول ایستاد، کره جنوبی با ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز دوم شد و مغولستان با ۱ طلا، ۳ نقره و ۶ برنز عنوان سومی را به نام خود ثبت کرد. کره شمالی و چین نیز رتبه های چهارم و پنجم را کسب کردند.

تیم ایران در مجموع با کسب یک مدال طلا جواد محجوب و یک برنز امیر قاسمی‌نژاد به عنوان ششمی دست یافت.

پیکارهای بخش تیمی هم فردا (یکشنبه) آغاز خواهد شد که جودوکاران ایران در اولین گام به مصاف امارات می‌روند.

تیم ملی جودوی ایران سال قبل در بیستمین دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی ازبکستان پیگیری شد با کسب یک مدال طلای محمدرضا رودکی، یک مدال نقره جواد محجوب و یک مدال برنز امیر قاسمی‌نژاد عنوان سومی بخش مردان را کسب کرده بود،اما در این دوره از رقابت‌ها عنوان چهارمی مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.

همچنین تیم ایران که بدون تیم بانوان راهی این پیکارها شده بود در مجموع دو بخش مردان و بانوان به عنوان ششمی رسید.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.