عوارض تاتو کدامند!

۰۳م آذر ،

عدم رعایت بهداشت در تاتو کردن ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  تورم، خارش، سوزش، درد و ایجاد حساسیت به مواد رنگی از مهمترین عوارض تاتوکردن است. انجام این روش زیبایی بدون رعایت اصول بهداشتی خطر ابتلا به ایدز، هپاتیت و بیماری‌های عفونی را در پی دارد.

 گاهی از روش‌های دارویی مانند تجویز پروتن‌های خوراکی یا تزریقات متعدد و در مواردی که به هیچ یک از این روش‌هاپاسخ ندهد خارج کردن ماده رنگ دانه از بدن برای رفع عوارض تاتو استفاده می‌شود.

کسانی که قصد انجام چنین کاری دارند بایستی به اشخاص خبره مراجعه کنند و از آلوده نبودن محیط کار و مورد اطمینان مواد کار و مهمتر از همه یک بار مصرف بودن سوزن تاتو اطمینان حاصل کنند چرا که در غیر اینصورت ریسک انتقال بیماری‌های ویروسی بالا می‌رود.

مهم ترین اتفاقی که بعد از تاتو امکان رخ دادن دارد، بروز واکنش آلرژیک به مواد موجود در تاتو است. بروز زگیل در محل تاتو در اثر آلودگی سوزن نیز ملاحظه می گردد. علاوه بر این عوارض جانبی باید بدانید اگر از تاتوی انجام شده به هر سببی خسته شوید و تمایل به برطرف کردن آن از روی پوست داشته باشید، هرگز نمی توانید پوست تان را به روز اول برگردانید.

نکته: واکنش‌های جسم خارجی، برجستگی از ناحیه ابرو، بروز برجستگی‌ها و حساسیت نسبت به مواد و بروز قرمزی همراه باتاول‌های پوستی از عوارض تاتو کردن و نقاشی روی بدن است و بروز این حساسیت‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و اشخاص در صورت بروز هر یک از این علائم بایستی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.