عوارض جبران ناپذیر استفاده بدون مجوز از داروهای اعصاب

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

استفاده از داروهای اعصاب بدون مجوز پزشک می تواند عوارض بسیار جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه علمی، پزکش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر سید احمد مهاجرانی،‌عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این عوارض می تواند روی تمام ارگان های بدن آثار خود را بر جای بگذارد، اظهار داشت: اولین عارضه ای که این داروها بر روی افراد دارد ایجاد وابستگی بسیار زیاد است.

دکتر سید احمد مهاجرانی در این راستا تصریح کرد: علاوه بر این مصرف این داروها بدون مجوز پزشک در افراد ایجاد خواب آلودگی می کند و در برخی از مشاغل و برخی از کارهای روزمره مانند رانندگی اختلال ایجاد می کند که ممکن است موجب بروز حوادث زیادی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دیگر عوارضی که ممکن است مصرف بی رویه داروهای اعصاب در افراد ایجاد کند، ادامه داد: استفاده از آرامبخش های ۳ حلقه ای ممکن است در افراد ایجاد سمیت های قلبی، خونی و یا پوستی خطرناکی را ایجاد کند و بر روی کارکرد طبیعی کبد تاثیر بگذارد و از این جهت برای کلیه ها مشکل ساز شود.

دکتر مهاجرانی مصرف بدون مجوز تمامی داروها را ضرر آفرین دانست و خاطر نشان کرد: استفاده بیش از مقدار تعیین شده در برخی از داروها می تواند کشنده باشد و از این جهت باید در مصرف این نوع داروها بسیار دقت کرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.