عوارض جراحی زیبایی بلند کردن قد

پیشنهاد از طریق پیامک

عضو هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: جراحی بلند کردن قد در افرادی که سلامت کامل دارند به علت شدت عوارض آن در برخی موارد جبران نشدنی است و جرم محسوب می شود.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر سید تقی نوربخش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: این جراحی در افرادی که برای زیبایی اقدام به این کار می کنند عوارض بسیاری دارد و به همین علت با طرح شکایت در هیئت های انتظامی یا مراجع دیگر، قابل پیگیری است.
وی با بیان اینکه این نوع جراحی فقط در افرادی توصیه می شود که به علل مختلف از جمله نقص مادرزادی یا حوادث، یکی از دست ها یا پاهایشان کمی کوتاه تر از اندام قرینه شان است گفت: در این شرایط میزان خطر و عوارض جراحی همانند هر نوع جراحی دیگر است.
دبیر انجمن جراحان ارتوپد ایران گفت: این بیماران به خصوص در شرایطی که یکی از پاهایشان کوتاه تر از پای دیگرشان باشد با خطر انحراف ستون فقرات و مشکلات مفصلی مواجهند و جراحی بلندتر کردن عضو می تواند برای آنها مؤثر باشد که در این زمینه مانند هر جراحی دیگر، نظر نهایی پزشک معالج تعیین کننده خواهد بود .
نوربخش افزود: تخصص و مهارت پزشکان و جراحان ارتوپد کشور به اندازه ای بالاست که بیمارانی که به توصیه پزشک نیاز به جراحی بلند کردن قد عضو خود دارند ، نباید نگران باشند .
وی گفت: در جراحی بلند کردن قد که با هدف زیبایی و بلند شدن قد طبیعی فرد صورت می گیرد باید استخوان هر دو پای فرد شکسته و به تدریج بلند شود و این کار مستلزم بلندتر شدن همه بافت ها ، اعصاب و عروق قسمت عمل شده نیز است .
این عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی افزود: در این شرایط امکان دارد عوارضی مانند جوش نخوردن یا بد جوش خوردن استخوان‌، عفونت ، ترمیم نشدن بافت عروق یا اعصاب قسمت جراحی شده و مشکلاتی در راه رفتن و گاهی لنگی همیشگی برای فرد ایجاد شود.

ارسال پیامک به پورتال ممتازنیوز


roozeno – ممتازنیوز ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » سرگرمی و مطالب خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.