عکس‌های گیتار نوازی یک بیمار در حین عمل کاشت مغزی

تحت نظارت جراح ایرانی

سلامت > درمان– ممتازنیوز:
تیم پزشکی بیمارستان کالیفرنیا تحت نظارت دکتر «نادر پورعطائیان» جراح ایرانی این مرکز موفق شدند در حین گیتار نوازی یک بیمار مبتلا به پارکینسون، ضربان ساز مغزی را در محل مناسب قرار دهند.

  1. جراحی کاشت ضربان ساز مغزی برای بهبود علائم پارکینسون

    جراحی کاشت ضربان ساز مغزی برای بهبود علائم پارکینسون

  2. جراحی کاشت ضربان ساز مغزی برای بهبود علائم پارکینسون

    جراحی کاشت ضربان ساز مغزی برای بهبود علائم پارکینسون

  3. جراحی کاشت ضربان ساز مغزی برای بهبود علائم پارکینسون

    جراحی کاشت ضربان ساز مغزی برای بهبود علائم پارکینسون

  4. کاشت ضربان ساز مغزی در حین گیتار نوازی بیمار

    کاشت ضربان ساز مغزی در حین گیتار نوازی بیمار

به گزارش ایسنا، بیماری پارکینسون « براد کارتر» ۳۹ ساله در سال ۲۰۰۶ و از روی لرزش دست وی تشخیص داده شد و درنتیجه وی دیگر قادر به نواختن گیتار نبود.

  • بیماری پارکینسون چیست؟

جراحان مغز و اعصاب بیمارستان کالیفرنیا در لس آنجلس (UCLA) با هدف کنترل و کاهش علائم بیماری به خصوص لرزش دست، اقدام به کاشت یک ضربان ساز درون مغز وی کردند.

تحریک مغزی عمیق (DBS) روش درمانی برای بهبود علائم بیماران مبتلا به پارکینسون محسوب می شود که می تواند به بهبود نسبی علائمی از جمله لرزش دست، کندی سرعت حرکات و سفتی عضلات کمک کند.

در این روش ضربان سازی درون مغز کاشته می شود که با ساطع کردن پالس های الکترونیکی، بخش های درگیر مغز را تحت تأثیر قرار داده و به بهبود علائم کمک می کند.

در این عمل جراحی شگفت انگیز که به صورت آنلاین از اینترنت پخش می شد، تیم جراحی از بیمار خواستند که در اواسط زمان جراحی اقدام به نواختن گیتار کند؛ این اقدام در حین عمل جراحی به پزشکان برای یافتن محل مناسب کاشت الکترودهای مغزی کمک کرد.

این عمل جراحی تحت نظارت دکتر «نادر پورعطائیان» از پزشکان ایرانی بیمارستان کالیفرنیا در لس آنجلس (UCLA) انجام شد؛ جراحان امیدوارند کاشت این ضربان ساز بتواند شدت بیماری پارکینسون «کارتر» بویژه لرزش دست را کاهش داده و در آینده بر روی دیگر بیماران مبتلا به پارکینسون نیز انجام شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.