عکس/ این سارق را شناسایی کنید

با شناسایی مراکز و شعبات محل تردد متهمان در زمان خرید یا برداشت وجوه نقد از حساب‌های متعلق به مالباختگان، کارآگاهان پایگاه دوم با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته این مراکز به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت منزل به اسم علی اصغر ۴۰ ساله موفق شدند.

فارس: پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست متهم فراری که یکی از سارقان منازل غرب تهران است را شناسایی و با در اختیار قرار دادن اطلاعات پلیس را در دستگیری وی یاری رسانند.

در فروردین سال ۱۳۹۰ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان به مأموران اعلام کرد که منزلش واقع در منطقه طرشت مورد سرقت سارق یا سارقان قرار گرفته و اموالی شامل ۳۰۰ دلار، ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد، یک عدد دوربین عکاسی حرفه‌ای، گذرنامه و مدارک شناسایی، ۵ عدد عابر بانک به همراه رمز آنها و همچنین تعداد جواهرات قدیمی نقره از خانه‌اش به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سرقت به شناسایی نوع سرقت و شیوه و شگرد ورود سارقان به داخل منزل مالباخته اقدام کردند.

تحقیقات از محل سرقت نشان داد که سارق یا سارقان با انتخاب یک خانه ویلایی شمالی و پس از اطمینان از عدم حضور ساکنان آن، به شیوه تخریب توپی قفل در ورودی وارد خانه شده و اقدام به سرقت کرده‌اند.

با توجه به شناسایی شیوه و شگرد استفاده شده در این سرقت و شناسایی چند فقره سرقت‌های منازل دیگر که به شیوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته بود، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این سرقت‌ها توسط یک گروه از سارقان که به صورت تیمی فعالیت می‌کنند انجام شده است.

کارآگاهان پایگاه دوم در ادامه رسیدگی به این پرونده و با انجام تحقیقات از برخی مالباختگان اطلاع پیدا کردند که سارقان در سرقت‌های خود، پس از سرقت عابر بانک‌های حاوی رمز با مراجعه به مراکز مختلف اقتصادی در مرکز شهر تهران به خرید طلا و جواهرات به ویژه سکه‌ طلا و همچنین برداشت وجوه نقد از شعبات مختلف بانکی اقدام کرده‌اند.

با شناسایی مراکز و شعبات محل تردد متهمان در زمان خرید یا برداشت وجوه نقد از حساب‌های متعلق به مالباختگان، کارآگاهان پایگاه دوم با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته این مراکز به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت منزل به اسم علی اصغر ۴۰ ساله موفق شدند.

با شناسایی دقیق هویت علی‌اصغر، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متعدد متهم و انجام دیگر اقدامات پلیسی به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه خزانه موفق شده که سرانجام در روز ۳ دی ۱۳۹۰ پس از شناسایی دقیق مخفیگاه و اطمینان از حضور متهم ضمن دستگیری وی، در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه و همچنین عابر بانک‌ها و دیگر مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان شدند که با دعوت انجام شده از مالباختگان و شناسایی تعدادی از اموال مسروقه به دست آمده از خانه متهم، وی که در ابتدا منکر هرگونه سرقت شده بود به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های منازل در غرب تهران به ویژه در مناطق طرشت، صادقیه، آیت الله کاشانی اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات، متهم علاوه بر اعتراف به سرقت از منازل ویلایی در غرب تهران، هویت همدست خود به نام ایرج ۶۰ ساله را معرفی و عنوان داشت که شناسایی محل‌های سرقت تماماً توسط ایرج انجام گرفته است.

متهم در ادامه اعترافات خود نیز در خصوص نحوه خرید یا برداشت وجوهات از حساب‌های عابر بانک متعلق به مالباختگان نیز به کارآگاهان گفت: هر بار که در سرقت‌هایمان موفق به سرقت عابر بانک به همراه رمز می‌شدیم، در زمان مراجعه به مراکز تجاری‌، اقتصادی یا بانک‌ها ایرج یک عدد عصای چوبی در دست می‌گرفت و با این شگرد ما خرید‌های خود را انجام می‌دادیم بدون آنکه فروشندگان به ما شکی بکنند.

با معرفی ایرج به عنوان دیگر متهم، بلافاصله کارآگاهان وی را به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل مورد شناسایی قرار دادند که آخرین بار نیز توسط پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده، اما پس از گذشت مدتی با استفاده از وثیقه‌ای که همسرش برای وی تهیه کرده بود از زندان خارج و متواری می‌شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از ایرج، کارآگاهان پایگاه دوم اقدام به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه کیانشهر کرده اما در ادامه اطلاع پیدا کردند که متهم از این محل نیز متواری شده است.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم  پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح ابعاد این پرونده با اشاره به این موضوع که دستگیری متهم متواری این همچنان در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم قرار دارد، گفت: با توجه به آنکه دستگیری متهم متواری این پرونده همچنان در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

وی ادامه داد: از شهروندانی که موفق به شناسایی متهم شده و اطلاعاتی از مخفیگاه یا محل‌های تردد این شخص در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۶۳۹۵۷۷۷۴ در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.