عیادت مسوولان تئاتر عروسکی از عروسک ساز پیشکسوت کشور

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نعمتی شریف که اواخر خردادماه به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت قرار گرفته از جمله پیشکسوتان عرصه تئاتر عروسکی است.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در این دیدار در خصوص حمایت های مرکز هنرهای نمایشی و پرداخت هزینه های درمان نعمتی شریف گفت: هرگونه حمایتی که لازم باشد برای پرداخت هزینه های درمان انجام می گیرد و نامه نگاری های مرسوم اداری را برای حمایت از این هنرمند پیشکسوت، انجام خواهیم داد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک همچنین افزود: شریف از جمله هنرمندانی هست که به تئاتر عروسکی کشور کمک بسیاری کرده است. امیدوارم که سلامتی خود را بازیابد و بار دیگر شاهد حضور این هنرمند در عرصه تئاتر عروسکی باشیم.

نعمتی شریف هم در یک جمله عنوان کرد: من برای همه فقط آرزوی سلامتی می کنم.

بیژن نعمتی‌شریف متولد ۲۶ آذر سال ۱۳۲۶ در شهر بابل است. او فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته مجسمه سازی است که از سال ۱۳۵۴ فعالیتش را در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است. از جمله کارهای او می توان ساخت عروسک، ساخت وسایل صحنه نمایش، طراحی صحنه و طراحی ساخت ماسک نمایش، بازسازی، قالب گیری و تکثیر عروسک های خیمه شب بازی، طراحی و ساخت عروسک های میان پرده های تلویزیونی را نام برد.

برپایی ۹ نمایشگاه انفرادی در ایران، استخدام در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی، طراحی و ساخت عروسک‌های ۵٨ پروژه نمایشی و غیرنمایشی برای کانون، صدا و سیما و… ، شرکت در دومین دوسالانه بین المللی پکن، عضویت در انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و تدریس در مجتمع دانشگاهی هنر،دانشگاه تهران،دانشکده تئاتر و سینما، دانشکده سوره و دانشگاه آزاد از فعالیت‌های او هستند.

همچنین دریافت لوح تقدیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران، هنرمند منتخب در چهارمین دوسالانه مجسمه سازی معاصر تهران، دریافت مدال و لوح تقدیر در روز جهانی تئاتر، دریافت لوح تقدیر نهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران از جوایزی است که این هنرمند تاکنون دریافت کرده است.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۳۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.