عیدی بازنشستگان اوایل اسفند واریز می‌شود

افزایش یارانه معیشتی ایرانیان در قالب طرح فجرانه و اعلام زمان پرداخت عیدی کارگران و بازنشستگان دو خبر فراگیر وزارت کار و رفاه اجتماعی در هفته اخیر بود که درباره آن وزیر کار جزییات بیشتری را بیان کرده است.

عیدی بازنشستگان اوایل اسفند واریز می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، سید صولت مرتضوی درباره یارانه تشویقی اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید دولت به مناسبت دهه فجر به مدت سه ماه از ۱۷ بهمن سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده یارانه تشویقی برای ۱۱ قلم کالایی که فهرست آن از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسیده است از مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یاید.
وی افزود: هر ۱۱ قلم به‌صورت مجزا و به‌صورت وزنی کدگذاری شده‌اند و به معنا که هر فردی که شامل یارانه است، می‌توانند به فروشگاه‌هایی که با سامانه همکاری می‌کنند مراجعه کنند و به هر میزانی که نیاز داشتند خرید کنند و بر اساس میزان وزنی آن خرید یارانه به آن تعلق می‌گیرد. بنابراین معدل یارانه کسانی که دهک یک تا ۳ هستند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و معدل کسانی که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند نکته مهم این است که این ۲۲۰ هزار تومان  یارانه تشویقی شامل ۱۱ قلم کالایی می‌شود که در سهم یارانه‌ای وجود دارند.
وزیر کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره عیدی بازنشستگان و کارگران نیز اظهار کرد: عیدی و پاداش کارگران در قانون مشخص است و معادل دو ماه حقوق دریافتی آن‌ها تا پایان اسفند ماه پرداخت می‌شود. عیدی بازنشستگان نیز بر اساس مصوبه‌ای ‌که هیات وزیران داشتند برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، همسر ۷۰۰ و هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان است و پس از پرداخت حقوق بازنشستگان، با اولویت‌بندی مناسبی اوایل اسفند پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.