عینک واقعیت افزوده گوگل بر چشمان معاون فرماندار کالیفرنیا

حال سرگئی برین اجازه داده که کس دیگری به غیر از خودش هم این عینک را امتحان کند.

گاوین نیوسام، معاون فرماندار کالیفرنیا در نمایش تلویزیونی با نام «نمایش گاوین نیوسام» این عینک را از نزدیک لمس و از آن استفاده کرد. او بعدا در مصاحبه‌ای با سایت Wired، تجربه کوتاهش را با یکی از محرمانه‌ترین ابزارهای فناوری شرح داده است و گفته: «بعد از کمی کار کردن با این عینک، کاملا فراموش می‌کنید که آن را به چشم زده‌اید و خود را کاملا در آینده احساس می‌کنید».

سرگئی برین و همسرش، آنه ووجکیکی در ۲۳ ماه مه در این برنامه مصاحبه تلویزیونی شرکت کرده و درباره پروژه عینک و وظایف سرگئی در لابراتوارهای Google X صحبت کردند. در این برنامه، برین مختصری درباره اینکه چگونه رابط کاربری عینک گوگل، ناوبری می‌شود، گفته است. در این ویدیو، سرگئی برین این سیستم را از طریق یک دکمه که در قسمت راست هدست و زیر صفحه نمایش است، ناوبری کرد.

او در ادامه انگشتش را به سمت جلو و عقب حرکت می‌دهد تا جای تصویری که با این سیستم از گاوین گرفته، تعیین کند. بعد هم عینک را روی صورت نیوسام قرار می‌دهد و در حالی که تصویر را جابه‌جا می‌کند، همچنان ناوبری آن را ادامه می‌دهد. او در حالی که هدست را برای میزبان این برنامه تلویزیونی تنظیم می‌کند، به نیوسام می‌گوید: «به پد آنطرف دست نزن».

سرگئی حتی در حالتی هم که جلوی دوربین تلویزیون قرار گرفته بود، باز هم جزییاتی در مورد این عینک نگفت. حتی زمانی که نیوسام از او پرسید که این عکس چطور گرفته شده، برین هیچ جوابی به او نداد.

نیوسام به Wired گفت که از کیفیت بسیار عکسی که روی این عینک به نمایش درآمده بود، شگفت‌زده شده بود. وی افزود: «در حین استفاده از این عینک، می‌توانی با دنیای واقعی نیز تعامل برقرار کنی. زمانی که برین و ووجکیکی آن طرف میز نشسته بودند، خیلی زود و راحت توانستم عینک را روی صورت آنها فوکوس کنم و بعد از مدتی، روی تصویر خودم که روی صفحه عینک به نمایش درآمده بود، فوکوس کردم». برین در ادامه برنامه، به نیوسام گفت که او یک نمونه خام از این سیستم را برای نمایش به آنجا آورده است.

برین افزود: «امیدوارم که سال آینده این عینک را به بازار عرضه کنیم، اما این فقط در حد یک آرزو است». نیوسام درباره تجربه‌اش با Wired اینچنین گفته: «حتی روی صحنه هم این عینک شگفت‌آور بود. این عینک فراتر از تصور افراد است».
برین در ادامه برنامه گفت که بیشتر از گوگل در گوگل ایکس فعالیت می‌کند. تیم او در این لابراتوار دو تا سه سال است که روی این عینک کار می‌کند و برین از سال پیش به این گروه پیوسته است. برین در پاسخ به این سوال که چرا گوگل روی این فناوری کار می‌کند، گفت: همه دوست دارند آزادانه دنیایی بدون گوشی موبایل را تجربه کنند. همین امر دلیل اصلی ساخت عینک گوگل است.
 

۲۱۲۱

دانلود Sergey Brin   دانلود Sergey Brin


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.