غذاهای یک ضیافت مدیترانه ای

۱۷فروردین۱۳،

برای آنکه یک مهمانی خوب ترتیب بدهید و به سبک مدیترانه از مدعوین پذیرایی کنید، احتیاج به سینی‌ها و بشقاب‌هایی دارید که در واقع ساختار اسنکی دارند. چهار نمونه از این بشقاب‌ها پیش روی شماست…

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله آشپزی ایده آل:

غذاهای یک ضیافت مدیترانه ای


 سینی‌های ساده بشقاب‌های اشتهابرانگیز

 برای آنکه یک مهمانی خوب ترتیب بدهید و به سبک مدیترانه از مدعوین پذیرایی کنید، احتیاج به سینی‌ها و بشقاب‌هایی دارید که در واقع ساختار اسنکی دارند. چهار نمونه از این بشقاب‌ها پیش روی شماست:

۱ – بشقاب ژامبون: همانطور که می بینید ترکیبی از سالامی، ژامبون، خیار، گوجه و لیموترش و البته جوانه گندم این بشقاب را ساخته است. بشقابی که می‌شود از آن لقمه‌های کوچک و بزرگ برداشت.

۲ – بشقاب سوسیس و ذرت: ترکیب سوسیس گریل، ذرت کنسروی، روغن زیتون،‌ زیتون سیاه و ادویه مدیترانه‌ای همه‌جوره باب‌طبع همه است.

۳ –  سینی بال مرغ کبابی:  بال مرغ کبابی که در مایه مدیترانه‌ای طعم‌دار شده است، در کنار ترشی سیر و سبزیجات تازه،  لذت غیرقابل وصفی دارد. اگر به باربیکیو دسترسی ندارید بال مرغ را می‌توانید روی ماهی‌تابه گریل، گریل کنید.

۴ – سینی اسنک: پنیر خامه‌ای یا پنیر پروسس را روی کراکر که ایرانی و خارجی‌اش در بازار موجود است بمالید و با چیزهای دیگر مثل گوجه، زیتون و… آن را طعم‌دار کنید. این سینی اولین ظرفی است که محتویات آن به پایان می‌رسد.


غذاهای یک ضیافت مدیترانه ای

قزل آلای‌ بخارپز

مواد لازم:

  •   ماهی قزل‌آلا  
  • سیب‌زمینی  
  • شلغم   روغن زیتون بکر   
  • سس خردل  
  • نمک و فلفل

روش تهیه:

بعد از نمک و فلفل پاشیدن داخل و خارج ماهی، روغن را در تابه روی شعله بسیار داغ کرده و سیب زمینی و شلغم ورقه شده را کف آن بچینید. ماهی‌ها را چسبیده و نزدیک هم و در تابه بچینید و همه محتویات را سرخ کنید. از آنجایی که لایه زیرین با سبزیجات پوشیده شده است، ماهی به آرامی بخارپز می‌شود و نگرانی بابت سوختن و ته گرفتن وجود ندارد. البته در این روش لازم است در تابه بسته باشد یا روی آن با فویل پوشیده شود. اضافه کردن آب یک لیموترش تازه، طعم ماهی بخارپز را بهتر می‌کند. هنگام سرو این غذای سلامت و لذیذ، از خوردن شلغم و سیب‌زمینی غافل نشوید. با توجه به اینکه این تابه غذای اصلی روی میز شماست، وظیفه سورپرایز کردن مهمان‌ها را برعهده دارد و البته آنها از مزه خاص این ماهی شگفت‌زده خواهند شد.


غذاهای یک ضیافت مدیترانه ای

پرتقال تند

پای پرتقال و چاقو که به وسط می‌آید باید منتظر اتفاقات خوب باشید؛ از این نظر که سلامتی و خوشمزگی با هم به دست خواهد آمد. اگر با پرتقال وارد مناسبات شکمی بشوید، در آشپزی مدرن آدم کاربلدتری خواهید بود.

مواد لازم:

  •  پرتقال توسرخ
  • سرکه بالزامیک
  • روغن زیتون
  • پودر فلفل قرمز

روش تهیه:

تهیه این کاسه فوق‌العاده و غافلگیرکننده ساده است و غذای شما نهایتا در ۵ دقیقه آماده خواهد شد. پرتقال را فیله کنید و آنها را به قطعات مساوی ببرید. بعد از این سرکه بالزامیک، کمی روغن زیتون و فلفل قرمز را داخل کاسه با پرتقال مخلوط کنید و نتیجه را بسیار سریع به بدن بزنید. اگر طبع شما شور است، می‌توانید از نمک هم استفاده کنید. اضافه کردن مواد دیگری مثل زیتون سیاه نیز می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن این غذا کمک کند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.