غربی ها تحمل پیروزی های چین را ندارند

شین هوا در گزارشی آورده است : از زمان آغاز المپیک در یک هفته گذشته گروهی از رسانه های غربی هر پیروزی ورزشکاران چینی را زیر سوال برده و بی دلیل و مدرک آنان را به استفاده از مواد نیروزا متهم ساخته اند.

خبرگزاری چین ادامه می دهد، گستاخی برخی از نویسندگان این گزارش ها و پیش قضاوتی های بی مورد آنان درباره ورزشکاران چینی خشم مردم دیگر کشورها را برانگیخته است.

این گزارش خاطر نشان می کند که بازی های المپیک محل رقابت های ورزشی است برای اینکه روح المپیک تقویت شده و ورزشکار نیز نتیجه زحماتش را با نشان دریافت کند.

شین هوا تصریح کرد، ما در برخی از رشته ها از کشورهای دیگر فاصله زیادی داریم ،البته در المپیک ۲۰۰۸ در رده نخست ایستادیم اما این فاصله را نمی توان نادیده گرفت با این وصف چین استانداردهای ورزشی را مراعات می کند.

خبرگزاری چین در ادامه از گزارش رسانه های آمریکایی درباره احتمال دوپینگ ” یه شیون ” دختر شناگر ۱۶ ساله چینی و برنده دو نشان طلا در المپیک بسیار انتقاد کرده و آن را نادیده گرفتن ارزش های ورزشی و اخلاقی در غرب توصیف کرده است.

شین هوا افزود :برخی در غرب نمی خواهند تحولات و واقعیات را بپذیرند.

” دنیا عوض شده است، دیگر دوران تسلط یک یا چند کشور معدود بر ورزش گذشته است. غرب دیگر حرف اول را در ورزش نمی زند. امروز دیگر کشورها در برابر غربی ها عرض اندام کرده اند و قدرت ورزشی خود را در المپیک به رخ آنها می کشند.”

خبرگزاری چین تاکید کرد: ذهنیت آزاردهنده غرب باید تغییر کند. نادیده گرفتن واقعیات و خود اغفالی در برابر پیشرفت دیگر کشورها در عرصه های ورزش و علوم و فنون و اقتصاد و دیگر قلمروها عادات بدی است که غرب باید به فراموشی بسپارد.

غرب حق پیش قضاوتی در برابر ورزشکارانی را ندارد که با روحیه المپیکی پا به لندن گذاشته اند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.