غربی‌ها مراقب باشند فرصت‌های پیش‌آمده در توافق‌نامه هسته‌ای را نسوزانند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: رفتار غربی‌ها فرصت‌های پیش آمده برای رسیدن به توافق در موضوع هسته‌ای و مسئله سوریه را به نوعی می‌سوزاند.

“سجاد مصطفی پور” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سیاه‌نمایی‌های آمریکا درباره کشورمان بهانه تازه آن‌هاست، اظهار داشت: اگرچه گام‌های اعتمادساز در مذاکرات ژنو از سوی جمهوری اسلامی ایران برداشته شده ولی ۱+۵ هنوز پاسخ روشنی به این اقدامات اعتمادساز نداده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش بر همان طریق گذشته خود استوارند و رسیدن به توافق در موضوع هسته‌ای با جمهوری اسلامی از زبان آ‌ن‌ها نمایشی برای سرپوش گذاشتن و پیگیری اهداف متعدد خویش در منطقه و جهان است، تصریح کرد: مسلما آن‌ها از مسیر آشتی با ایران منتفع می‌شوند و این مسئله می‌تواند افکار عمومی جهانیان را نسبت به غرب تا حدود زیادی در مقایسه با گذشته بهبود ببخشد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آنچه واضح است فرصت پیش آمده در موضوع هسته‌ای برای غرب این ذهنیت را به‌ وجود آورده که طرف ایرانی با توجه به فشارهای موجود تن به توافق داده است، به همین دلیل با بهانه قرار دادن موضوعاتی چون حقوق بشر، تلاش می‌کنند آرزوی بیش از ۳ دهه‌ای خویش مبنی بر به زانو درآوردن جمهوری اسلامی را به منصه ظهور برسانند؛ غافل از اینکه، گام‌های اعتمادساز ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان از حقانیت کشورمان در رسیدن به انرژی هسته‌ای است و این دید غرب که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، توهمی بیش نیست.

مصطفی‌پور اظهار داشت: ممانعت آمریکاییها از حضور ایران در مذاکرات ژنو ۲ نشان داد که هنوز نمی‌توان به سخنان آن‌ها اعتماد کرد چراکه در میدان عمل و در روند اعتمادسازی گامی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا برداشته نشده است.

وی اضافه کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو ۲ می‌توانست مسیر رسیدن به توافق در موضوع سوریه را میسر کند و این موضوعی‌ است که خود غربی‌ها به خوبی بدان واقف هستند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد رفتار غربی‌ها فرصت‌های پیش آمده برای رسیدن به توافق در موضوع هسته‌ای و مسئله سوریه را به نوعی می‌سوزاند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.