غرب بازنده تحریم نفت ایران

جام جم آنلاین: ۲۲۰ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه کشورمان اعلام کردند کشورهای غربی بازنده این تحریم خواهند بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بیانیه نمایندگان آمده است، اتحادیه اروپا در تصمیمی سیاسی، غیر منطقی، غیر قانونی و خارج از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، خرید نفت ایران را تحریم کرده و تصمیم گرفته است آن را عملی کند.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه اتحادیه اروپا، مواضع ذیل را اعلام می‌کنیم:

۱ ــ این تصمیم اتحادیه اروپا دشمنی با ملت بزرگ ایران تلقی می‌شود و برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران باقی خواهد ماند.

۲ ــ نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه حمایت ملت ایران در سه دهه گذشته ثابت کرده است که ضمن احترام به همه مقررات بین‌المللی به هیچ وجه از حقوق قانونی و بین‌المللی خود نخواهد گذشت و زیر بار سیاست‌های سلطه جویانه قدرت‌های بزرگ نخواهد رفت.

۳ ــ فناوری صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و در ماده ۴ معاهده ان پی تی این حق به وضوح به کشورهای عضو داده شده بنابر این موضع اتحادیه اروپا در استفاده نکردن جمهوری اسلامی ایران از این حق، مخالفت اشکار با مقررات بین‌المللی و مردود است.

۴ ــ ملت بزرگ ایران در سه دهه گذشته بارها ثابت کرده است که با اتکا به ذات اقدس الهی و بهره گیری از توانمندی‌های ملی، تحریم‌ها را به عنوان تهدید به فرصت تبدیل می‌کند.

۵ ــ اتحادیه اروپا که امروز به شدت درگیر مشکلات اقتصادی خویش است بداند که این گونه اقدامات خصمانه موجب می‌شود گرایش اقتصادی و تجاری بازرگانان و صاحبان صنایع ایران به کشورهایی باشد که اقدامات خصمانه علیه ملت ایران انجام نمی‌دهند و در این بازی، کشورهای غربی بازنده خواهند بود.

در پایان مجددا اقدام خصمانه اتحادیه اروپا را در تحریم نفتی ایران محکوم می‌کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.