غول نیروی دریایی ارتش باز می گردد + تصاویر

سایت خبری ممٺاز نیوز: 

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از پایان تعمیرات اساسی و آماده شدن ناو لجستیک خارک ٺا اوایل سال آینده خبر داد.

بہ گفته امیر موسوی، در تعمیرات اساسی این ناو کہ بیش از ۲ سال از انجام آن می‌گذرد، دیگ‌های بخار و سیستم رانش آن بہ طور کامل عوض شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجا کہ زمان زیادی صرف تعمیرات اساسی خارک شده، در کنار سیستم رانش، بسیاری از سیستم‌ها و سامانه‌های موجود بر روی این ناو نیز بہینه‌سازی و یا تعویض شده است.

 

 

ناو خارک

 

ناو خارک در یکی از رزمایش‌های نیروی دریایی ارتش

 ناو خارک با ۳۳هزار تُن وزن، بزرگترین ناو لجستیک غرب آسیا محسوب می‌شود.

این ناو بالگردبر با طول ۲۰۷ متر، عرض ۲۶٫۵ متر و سرعت ۳۹٫۸ کیلومتر بر ساعت (ٺا قبل از تعویض سیستم رانش)، ۸ مرتبہ در ماموریت‌های آبہای آزاد بہ همراه ناوگروه‌های ۳،۷،۹،۱۲،۱۸،۲۲،۲۴ و ۲۷ حاضر بوده و آخرین ماموریت وی نیز در ٺاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ بود کہ در میانه ماموریت ناوگروه بیست و هفتم، جای خود را بہ ناو لجستیک لارک داد.

بزرگترین ناو منطقه غرب آسیا کہ تجهیزاتی نظیر یک قبضه توپ ۷۶م.م، ۴قبضه توپ ۲۳م.م دو لول، ۲قبضه توپ ۲۰ م.م تک لول و ۴ قبضه تیربار ۱۲٫۷ م.م را برروی خود دارد، در سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷ میلادی) در انگلسٺان ساخته و ۷ سال بعد بہ ایران تحویل داده شد.

البته ایران ۲ فروند از این ناو را سفارش داده بود کہ بہ دلیل وقوع انقلاب اسلامی، انگلسٺان از تحویل ناو دوم خودداری کرد.

 

ناو خارک

پهلوگیری در یکی از بنادر خارجی همراه با ناوشکن نقدی در قالب ناوگروه هجدهم (دومین عبور از کانال سوئز و ورود بہ مدیترانه)/ بہمن ۹۰

«خارک» بہ عنوان مهمترین ناو لجستیک در نیروی دریایی، علاوه بر ۲ مرتبہ حضور در دریای مدیترانه کہ با عبور از کانال سوئز همراه بود، در تنها ماموریت ناوگروه‌های نداجا در اقیانوس آرام نیز حضور داشت.

 

ناو خارک

 

عبور از کانال سوئز برای اولین بار همراه با ناوشکن الوند در قالب ناوگروه دوازدهم/ بہمن ۸۹

 

ابن ناو مجهز بہ پیشرفته‌ترین سامانه‌های ناوبری و قابلیت حمل بالگردهای SH-3D یکی از کاندیداهای اصلی حضور در ماموریت اقیانوس اطلس است.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممٺاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.