فارس: سوء قصد به جان امیر قطر

برخی منابع فرانسوی از تلاش احتمالی برای سوء قصد به جان امیر قطر در نزدیک کاخ وی در شهر دوحه خبر دادند.
به گزارش روزنامه الانتقاد لبنان، رسانه های گروهی جهان اخیرا خبری فوری را درخصوص تلاش برای کودتای نظامی در شبه جزیره قطر پخش کردند.

این خبر را شبکه تلویزیونی العربیه عربستان پخش کرد که قطر را بخشی از خاک خود می داند و هرچند شرایط کنونی ایجاب کرده است که ریاض و دوحه موضع واحدی درقبال بحران سوریه بگیرند اما هیچ گاه عربستان روابط دوستانه ای با خاندان آل ثانی حاکم در قطر نداشته است.

برپایه این گزارش، پایگاه “تیتوس” نزدیک به سازمان اطلاعات فرانسه که گاه گاهی اخباری را از پس پرده تحولات فرانسه و جهان منتشر می کند، نوشت: آنچه اخیرا در قطر روی داد، برخورد بین دو تانکر بزرگ حمل سوخت در نزدیک کاخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر بود که باعث انفجاری شدید شد.

به نوشته تیتوس، شدت انفجار باعث شد که نیروهای امنیتی و نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاههای نظامی آمریکا در قطر محل انفجار را محاصره کرده و از نزدیک شدن به این منطقه جلوگیری کنند.

این پایگاه فرانسوی افزود: انفجار باعث شد که نیروهای پلیس قطر و ارتش آمریکا جلوی عبور و مرور در منطقه را بگیرند و خودروها مجبور به استفاده از راههای فرعی اطراف شوند.

منابع فرانسوی که خواستند نام آنها فاش نشود به هفته نامه الانتقاد گفتند: شدت انفجار و شیوه رفتار آمریکایی ها برای ساعات زیادی بعد از وقوع آن، نشان نمی دهد که حادثه ای تصادفی روی داده باشد بلکه گویی که حادثه عمدی بوده است که ممکن است ناشی از تلاش برای ترور امیر یا یکی از اعضای خاندان حاکم بوده باشد یا چه بسا هدف از آن، مرکز نگهبانی مشترک نیروهای آمریکایی و قطری بوده که چندصد متر از محل انفجار فاصله دارد.

این در حالی است که برادر امیر قطر در پاریس به سرمی برد و از مخالفان امیر قطر است.

امیر قطر با کودتا پدر خود را از قدرت برکنار کرد و از بازگشت برادر کوچک خود به دوحه و مشارکت او در قدرت جلوگیری کرده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.