فارنهایت یا سانتی‌گراد

جام جم آنلاین: نمایش وضعیت آب‌و‌هوا در ویندوز ۸ یکی از امکانات بسیار خوبی است که در آن طراحی شده، اما اعداد مربوط به نمایش دمای هوا در این برنامه برای بسیاری از کاربران کمی عجیب است.

علت عجیب بودن این اعداد نیز نمایش دما برحسب درجه فارنهایت است! در بسیاری از نقاط دنیا درجه سانتی‌گراد از عمومیت بیشتری در میان کاربران برخوردار است و بسیاری از کاربران نیز تمایل دارند وضعیت دمای شهرشان را با این معیار اندازه‌گیری مشاهده کنند.

چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و می‌خواهید در ویندوز ۸ نمایش دمای کنونی را از فارنهایت به سانتی‌گراد تغییر دهید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در صفحه شروع، روی برنامه Weather کلیک کنید. (چنانچه این برنامه را به صفحه شروع ویندوز سنجاق نکرده‌اید می‌توانید به فهرست All apps بروید و نرم‌افزار Weather را از آنجا اجرا کنید)

۲- روی نوار Charms کلیک و به بخش Settings مراجعه کنید. (برای دسترسی به نوار Charms می‌توانید نشانگر ماوس را به بخش پایین- سمت راست صفحه بکشید سپس آن را به سمت بالا حرکت دهید. همچنین می‌توانید کلیدهای Win + C را نیز از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا این نوار نمایش داده شود)

۳- از نوار کناری سمت راست، روی Settings مربوط به ابزار Weather کلیک کرده و در بخش Units، گزینه‌ Celsius را انتخاب کنید.

۴- پس از انتخاب گزینه دلخواه در مرحله ۳، تغییرات شما بی‌درنگ اعمال شده و می‌توانید نتیجه آن را مشاهده کنید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.