فایل تورنت

مشکل

به نظر شما برای دانلود فایل تورنت با idm چه راهی پیشنهاد میکنید من به سایت http://www.zbigz.com رفتم ولی خیلی طول میکشه نظر شما چیه

ارسال کننده

راه حل

با سلام

در مورد تورنت باید عرض کنم که یک فایل torrent شامل لیستی از مسیر سرور های به اشتراک گذارنده ی یک فایل است و نمیتوانید با IDM دانلود کنید.
این نوع فایل(torrent) برای دانلود انواع فایلهای بزرگ مثل نرم افزارها، بازی ها، موسیقی و فیلم استفاده میشوند. نرم افزار های متنوعی برای مدیریت torrent و دانلود آنها مثل BitTorrent و uTorrent و . . . وجود دارد . از آدرس زیر می توانید BitTorrent رو دانلود کنید:

http://download.bittorrent.com/dl/BitTorrent-7.5.exe

حالا تنها کاری که لازمه اینه که یه Source تورنت برای فایل موردنظرتان پیدا کنید و با نرم افزار بالا دانلودش کنید. می توانید از سایت های زیر برای پیدا کردن فایلهای تورنت استفاده کنید. سایت های زیر در واقع موتور جستجوی تورنت می باشند، شما باید کلمه ی موردنظرتان را داخل کادر جستجو وارد کرده و روی Search کلیک کنید.

http://isohunt.com

http://www.torlock.com

مثلا اگر بخواهید eset smart security 5 را در سایت http://isohunt.com پیدا کنید؛ با حستجو در این سایت، این لینک مطابق توضیحات زیر بهترین لینک دانلود است که سرعت دانلودش نسبت به بقیه بیشتر است:

http://isohunt.com/torrent_details/347307381/eset+smart+security+5?tab=summary

باید http://ca.isohunt.com/download/347307381/eset+smart+security+5.torrent را دانلود کنید و سپس در نرم افزار BitTorrent و یا uTorrent آنرا باز کرده و اقدام به دانلودش کنید.

شما همیشه باید فایلهائی از تورنت را برای دانلود انتخاب کنید که تعداد Seed/Peer های بیشتری داشته باشد.
Seed : به کسی که فایلی رو به صورت کامل (یعنی ۱۰۰%) روی کامپیوتر داره و فایل رو share کرده (برای شما و دیگران آپلود میکنه) در اصطلاح seed میگن. در واقع این عمل آپلود فایل میشه seeding
: Peer به شما و اشخاص دیگه ای که فایلی رو دانلود میکنند peer گفته میشه. یک peer فایل مورد نظر رو هم از seed و ازpeerهای دیگه دانلود میکنه و در عین حال قسمتهای دانلود شده رو برای peerهای دیگه آپلود میکنه. وقتی یک peer هم فایل رو به صورت کامل دانلود کرد به یه seed تبدیل میشه.

با تورنت میتونید با حداکثر سرعت دانلود کنید ولی شرایطی داره:
شما باید قبل از دانلود فایل تورنت ببینید چقدر peers/seeders داره تعداد سیدر ها نصف یا بیشتر از نصف پیرز باشه شانس دانلود با حداکثر سرعت بالاتر میره البته اگه دیگر شرایط رو هم داشته باشید:
هنگام دانلود فایل تورنت هم زمان شما قسمت هایی از اون فایل رو اپلود هم میکنید که این آپلود باعث میشه ترکر (شما برای دانلود فایل های تورنت به ترکر کانکت میشید و این ترکر هست که باعث ایجاد ارتباط بین دانلود کننده ها و اپلود کننده ها میشه) به شما امتیاز بده و هر چی این امتیاز شما بیشتر باشه شانس افزایش سرعت هم بیشتر میشه … در صورتی که چند بار به یک ترکر کانکت بشید و فایل رو دانلود کنید و بعد از تمام شدن دانلود بدون داشتن share ratio خوب ( بالای ۵۰۰ ) از ترکر دیسکانکت شین و فایل رو اپلود نکنید امکانش هست که ترکر آی پی شما رو ممنوع کنه که در این صورت در دفعات بعدی با مشکل سرعت و دانلود مواجه میشید ( همیشه سعی کنید بعد از اتمام دانلود ۳ تا ۴ ساعت بیشتر کانکت باشید تا share ratio شما افزایش پیدا کنه )

مزیت: لینک های تورنت امکان Resume دارند، یعنی شما می توانید یک فایل را چند روز دانلود کنید تا در نهایت تکمیل شود، اما لینک های دانلود معمولی فایل ها، اگر غیرمستقیم باشند، امکان Resume ندارند.

عیب: در هنگام دانلود فایل های تورنت همانطور که در بالا توضیح داده شد، شما آپلود هم میکنید و در نتیجه سرعت دانلود شما نسبت به دانلود از لینک معمولی کمتر خواهد بود.

موفق باشید

Admin Ariyanfar

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.