فایننشال تایمز: روسیه در مذاکرات آتش‌بس دو امتیاز مهم به اوکراین می‌دهد

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد، روسیه دیگر حرفی از “نازی‌زدایی” اوکراین نمی‌زند و آماده است تا این کشور عضو اتحادیه اروپا شود.

فایننشال تایمز: روسیه در مذاکرات آتش‌بس دو امتیاز مهم به اوکراین می‌دهد

به گزارش ممتاز نیوز، براساس گزارش این روزنامه، روسیه آماده است تا دو امتیاز مهم بدهد و این نشانه بیشتری از این است که روسیه در حال کاستن از اهداف خود در این درگیری است.  

منابع مطلع به فایننشال تایمز گفتند، درخواست‌ها از اوکراین برای “نازی‌زدایی” که عمدتا به چشم “تغییر رژیم” نگریسته می‌شود، از سوی روسیه کنار گذاشته شده و این بخشی از مذاکرات آتش‌بس است.

همچنین چهار منبع مطلع دیگر از مذاکرات صلح جاری به این روزنامه گفتند که کرملین آمادگی دارد تا بگذارد کی‌یف عضو اتحادیه اروپا شود و این در صورتی است که اوکراین از تلاش برای عضویت در ناتو دست بکشد.

یکی از این منابع مدعی شد که روسیه هر روز در حال تغییر فشار نظامی خود و درخواست‌های خود است.

این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که دور جدید گفت‌وگوهای صلح روسیه و اوکراین در استانبول و به میزبانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه آغاز شده است. چند دور مذاکرات هم در مرز بلاروس انجام شد که حاصلی نداشت و فعلا هیچ توافقی بر سر آتش‌بس صورت نگرفته است.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی در مذاکرات صلح امروز در استانبول حضور دارد. به گفته منابع، این میلیاردر روس که بعد از حمله روسیه به اوکراین نامش در لیست تحریم‌های غرب جای گرفت، امروز در جمع هیات‌های مذاکره‌کننده دیده شد.

کرملین پیشتر گفته بود که آبراموویچ نقش اولیه‌ای در مذاکرات صلح ایفا کرد اما این فرایند اکنون در دستان تیم‌های مذاکره‌کننده دو طرف قرار گرفته است. این اخبار پس از آن منتشر می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی مدعی شد که آبراموویج و مذاکره‌کنندگان اوکراینی اوایل همین ماه بعد از مذاکرات صلح “دچار علائم مسمومیت” شدند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.