فدراسیونی که پس از تهدید و تعلیق روی پا ایستاد

۱فروردین ۱۳،

تکرار // عملکرد فدراسیون جودو در سال ۹۱ چگونه بود؟

فدراسیون جودوی کشورمان در سال درگیر حواشی زیادی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز،  سال برای فدراسیون جودو پر از اتفاق بود و مشکلات بین المللی علاوه بر مشکلات داخلی به این فدراسیون تحمیل شد . اکنون پرونده عملکرد یک ساله این فدراسیون ورق می زنیم.

کسب سه مدال و افزایش سهمیه  المپیک

 فروردین ۹۱  آغازی شیرین برای جودوی کشور بود، کسب سه مدال آسیایی ، سهمیه المپیک  را  نصیبش کرد.

 محمد رضا رودکی در وزن مثبت ۱۰۰ کیلو گرم با مدال طلا، جواد محجوب در منفی ۱۰۰ با مدال نقره  ، امیر قاسمی نژاد در منفی ۸۱ با مدال برنز ،  برای جودو افتخار آفرینی کردند . علاوه بر آن محجوب توانست جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۲  را کسب کند تا به همراه رودکی مسافر لندن شوند.
 
جودو کاران المپیکی به خاطر مصدومیت لندن را از دست دادند

محمد رضا رودکی در اردوی آماده سازی تیم ملی جودو در روسیه برای مسابقات المپیک از ناحیه زانو آسیب دید و مجبور به جراحی زانو شد و از سفر لندن باز ماند، جواد محجوب نیز در فاصله کوتاهی از رقابت های المپیک به سبب عفونت دستگاه گوارش از این مسابقات حساس جا ماند تا جودوی ایران در المپیک ۲۰۱۲  بدون نماینده  باشد.

برگزاری جام حذفی جودو برای  اولین بار

 یکی از اتفاقات خوب در سال ۹۱ برای جودو،  برگزاری مسابقات جام حذفی برای اولین بار بود،  این پیکارها شهریور ماه و با حضور ۱۶ تیم برگزار شد.

 رقابت های  لیگ آینده سازان نیز مرداد ماه و با حضور ۱۶ تیم برگزار شد.

لیگ دسته برتر با شش تیم ، دسته یک با هشت تیم و لیگ بانوان نیز با حضور هفت تیم برگزار شد

مهر،  ماه پر درد سر جودو

 چهارم مهر ۹۱  انتخابات فدراسیون جودو در حالی برگزار شد که اعضای مجمع به  اعتقاد بسیاری گزینشی بودند و از بین ۱۲ کاندید ریاست فدراسیون،‌نه نفر انصراف دادند .

محمد علی رستگار از بین دیگر رقیبانش یعنی ابراهیم آبادی و کمال قمی با ۴۰ رای از بین ۴۳ نفر به سمت ریاست فدراسیون انتخاب شد.

تعلیق موقت فدراسیون و اتهام پیشنهاد رشوه از میر اسماعیلی

 در آخرین مرحله رقابت های سهمیه المپیک آرش میر اسماعیلی  از طرف بازیکن  و فدراسیون ازبکستان متهم به پیشنهاد رشوه شد به دنبال همین اتهام واهی کنفدراسیون آسیا به فدراسیون ایران نامه های پی در پی نوشت . به فدراسیون جهانی جودو اعتراض کرد  و در نهایت فدراسیون ایران به صورت موقت تعلیق شد.

 تلخ ترین اتفاق سال ۹۰ جودو

 تلخ ترین اتفاق سال ۹۱  وقتی رقم خورد که تیم نوجوانان و جوانان ایران با آمادگی کامل برای شرکت در مسابقات آسیایی عازم شدند اما در مالزی به آنها ویزا ندادند و مجبور به بازگشت شدند.

پس از این اتفاق رئیس فدراسیون جودو در حاشیه رقابت های جایزه بزرگ ابوظبی راهی امارات شد و پس از مذاکره با مقامات اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی،  فدراسیون جودوی ایران را از خطر تعلیق نجات داد.

 دیگر مشکلی که جودو را تا خطر تعلیق دائم تهدید می کند مشکلی است که خاص  این رشته ورزشی نیست و همان اساسنامه فدراسیون است که نیاز به اصلاح دارد فدراسیون جهانی یک بار به جودوی ایران تا ۱۲ بهمن فرصت داده بود تا مشکل اساسنامه را برطرف کند اما مسئولان فدراسیون ایران فدراسیون جهانی را متقاعد کردند که اساسنامه  در دست اصلاح است .

 مسابقات گرجستان سرآغاز مسابقات برون مرزی جودو کاران

 اردوی مشترک تیم ملی جودوی کشورمان به همراه جودو کاران تونس، لیبی، و الجزایر به میزبانی تونس اولین سفر برون مرزی جودو کاران بود که دی ماه ۹۱  اتفاق افتاد،  پس از آن تورنمنت گرجستان در بهمن ماه اولین مسابقه ای بود که تیم ملی کشورمان در آن حضور داشتکه جواد محجوب موفق به اخذ مدال  برنز شد. پس از این رقابت ها اردوی مشترکی نیز در گرجستان برپا شد.

تشکیل کمپ بین المللی  بین المللی  تهران برای اولین بار

 جودوی ایران  در اسفند ماه ۹۱  برای اولین بار میزبان جودو کاران کشورهای گرجستان، ‌ارمنستان، الجزایر و تونس بود./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.