فراخوان مقاله همایش ملی سبک‌ زندگی اسلامی اعلام شد

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۰۲:۴۲:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اقدام به فراخوان مقاله همایش ملی سبک زندگی اسلامی، ویژه طلاب و دانشجویان سراسر کشور فراخوان مقاله کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه، محورهای همایش برای ارسال مقاله شامل سبک زندگی در مقیاس فردی با موضوعات فرد و عبادت، فرد وقرآن، فرد و مسجد،‌ فرد و روابط‌خانوادگی و اجتماعی، فرد و ویژ‌گی‌های شخصیتی – اخلاقی، فرد و تحصیلات، فرد و اشتغال، فرد و ساعت فراغت، فرد و رسانه، فرد و هنر و… می‌باشد.
بر این اساس، در محور سبک زندگی در مقیاس خانواده، ریز موضوعات خانواده و تعامل زوجین، خانواده و تعامل والدین و فرزندان، خانواده و تعامل فرزندان با فرزندان، خانواده و نقش جنسیت در آن، خانواده و اوقات فراغت(ورزش، تفریح،…)، خانواده و معیشت(درآمد، هزینه، پس‌انداز، …)، خانواده و روابط همسایگی، خانواده و روابط خویشاوندی و… وجود دارد.
این گزارش می افزاید: همچنین جامعه و آداب‌ورسوم اجتماعی، جامعه، سنت ‌و‌ تجدد، جامعه و ورزش، جامعه، مراسم دینی و هیئات مذهبی؛ جامعه و فرهنگ دینی، جامعه و ارزشهای اخلاقی، جامعه و رسانه‌های جمعی، جامعه و تهاجم فرهنگی، جامعه و تجمل‌گرایی و رفاه‌خواهی، جامعه و فردگرایی، جامعه و گروه‌های ضدفرهنگی، جامعه و ضرورت مهندسی فرهنگی، جامعه و آداب ازدواج و طلاق،‌ جامعه و تحزّب، جامعه، مسجد و سایراماکن مذهبی و… نیز از ریز موضوعات محور سبک زندگی در مقیاس اجتماعی می باشد.
بر بنابر این گزارش، در محور سبک زندگی در مقیاس حکومت اسلامی نیز موضوعات حکومت و حقوق شهروندی، حکومت و مردم(حقوق متقابل، پذیرش، تبعیت، نقد)، حکومت و نخبگان، حکومت و ولایت فقیه، حکومت و احزاب،گروه‌های سیاسی،اقلیت‌های مذهبی، حکومت و سازمان‌های غیردولتی، حکومت و نهادهای حکومتی، حکومت و آزادی‌بیان و عقیده و… ذکر شده است.
در محور سبک زندگی در مقیاس بین‌المللی نیز موضوعات امت اسلامی و روابط بین‌المللی، امت اسلامی و مشکلات بین‌المللی، امت اسلامی و ملل و ادیان دیگر، امت اسلامی و عزّت بین‌المللی، امت اسلامی و تنوع فرهنگی، امت اسلامی و مرزهای جغرافیایی، امت اسلامی و الگوها و… ارائه شده است.
بر اساس این گزارش، مقالات پذیرفته‌شده، در کتاب مجموعه مقالات همایش و مقالات پژوهشی برتر در مجلات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با لحاظ اولویت، مطرح و در صورت تأیید چاپ خواهد شد.
گفتنی است طلاب و دانشجویان برای شرکت در این همایش باید مقالات خود را تا ۱۵ شهریور سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس اینترنتیHamayesh@iki.ac.ir  یا به  آدرس قم، بلوارجمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، اداره همایش‌ها و نشست‌‌های علمی ارسال کنند.
لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره همایش‌ها و نشست‌های علمی مؤسسه به آدرس www.hamayesh.iki.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۹۰۹۰۹۹ – ۰۲۵۱ تماس حاصل نمایند.
خاطرنشان می‌شود این همایش‌ زمستان سال جاری در قم برگزار می‌گردد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۴۴۲۴۱۹۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.