فراخوان پنجمین سوگواره عکس ˝مهر محرم˝ انتشار یافت

۳۰ آبان ،

همزمان با فرارسیدن ماه محرم ، فراخوان پنجمین سوگواره عکس ˝مهر محرم˝ انتشار یافت.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ این سوگواره عکس با موضوع ماه محرم، قیام عاشورا و به تصویر کشیدن مراسم و آیین‏‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‏‌شود.

بنابراین گزارش تفسیری؛ عکس‌ها بایستی در محرم امسال و ترجیحاً در محدوده جغرافیایی استان سمنان و به صورت دیجیتالی تهیه شده باشد. هر عکاس می‏تواند تعداد ۵ قطعه عکس با حداقل طول ۳۰ سانتی‏متر و با کیفیت Dpi300 با فرمت Jpg به آدرس دبیرخانه یا پست الکترونیکی سوگواره ارسال نماید .

لازم به ذکر است؛ از اهداف برپایی این سوگواره، گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه و شناخت بهتر قیام عاشورا، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‏های عزاداری در نقاط مختلف استان سمنان و نیز احیای آداب و رسوم سنتی که ریشه در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی دارد، بیان شده است.

همچنین؛ به نفرات اول تا سوم این سوگواره علاوه بر اهدای جایزه، نمایشگاهی از آثار منتخب از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ آذر در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش سمنان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش تفسیری؛ هنرمندان عکاس و سایر علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۳ آذرماه با ذکر مشخصات کامل به نشانی دبیرخانه سوگواره در سمنان، شهرک گلستان، بلوار نگارستان غربی، مجتمع فرهنگی جوانان، دفتر موسسه موج فرهنگ ـ کدپستی ۹۳۶۳۵-۳۵۱۹۷ و یا پست الکترونیکی MehreMoharram@gmail.com ارسال کنند.

گفتنی است؛ موسسه موج فرهنگ با همکاری حوزه هنری استان سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، پنجمین سوگواره عکس “مهر محرم” را برگزار می کند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.