فرار خانم معلم از خشم آتشین شوهر

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

یک مرد در اقدامی جنون‌آمیز می‌خواست همسرش را با بنزین آتش بزند. اگر مغازه‌‌داران همسایه واکنش نشان نمی‌دادند این خانم معلم به کام مرگ آتشینی فرو می رفت.

به گزارش ایران اوایل سال جاری زنی سراسیمه با صورتی کبود به دادگاه ونک مراجعه کرد و به قاضی گفت: از شوهرم و تهدیدات وی می‌ترسم. بنابراین می‌خواهم هرچه زودتر به زندگی با این مرد پایان دهم.

سرنوشت خانم معلم

«سعیده» معلم دبیرستان است و هر روز برای کار تدریس صبح از خانه بیرون می‌رود و با کلاس‌‌های فوق برنامه‌ای که در مدرسه برای دانش‌آموزان می‌گذارد حوالی ساعت ۵ عصر به خانه برمی گردد. وی صبح‌‌ها هنگامی که به مدرسه می‌رفت دختر ۶ ساله خودش را به همراه خود به مهدکودک می‌برد تا کودکش در خانه احساس تنهایی نکند، ولی همین موضوع باعث شده بود شوهرش خانه را پاتوق عیاشی‌هایش بکند و «ناصر» نه تنها از رفتن به سرکار شانه خالی می‌کرد بلکه با حقوق زنش خوشگذرانی می کرد. خانم معلم چندین بار به رفتار‌های مرموز شوهرش شک کرده بود، اما ترس از آبرو در بین بستگانش و همکاران مدرسه همیشه مانع می‌شد تا به زندگی خود با ناصر پایان دهد. این زن که می‌خواست از کار‌های مرموز شوهرش سر دربیاورد یک روز بدون آن که به ناصر بگوید سرزده به خانه‌اش رفت و با صحنه‌ای روبه‌رو شد که هرگز تصورش را نداشت. ناصر در اعتراض به سعیده به رفتار‌های غیراخلاقی‌اش وی را به باد کتک گرفت، اما آتش خشم این مرد با این کتک‌کاری خاموش نشد. شوهر خانم معلم به حیاط رفت و با گالن بنزین به خانه برگشت و زن بخت‌برگشته را تهدید کرد که وی را به آتش خواهد کشید. ناصر گالن بنزین را به روی سعیده خالی کرد و به سمت تلویزیون برگشت تا فندک را از روی میز تلویزیون بردارد، سعیده که در چند قدمی مرگ قرار داشت بسرعت پا به فرار گذاشت و به وسیله مغازه‌داران همسایه که با فریاد‌های این زن به سمت وی دویده بودند، نجات یافت. پس از این حادثه زن جوان به یک راه بی‌بازگشت برخورد. وی نمی‌توانست آزار و اذیت‌‌های شوهرش را تحمل کند و تصمیم گرفت برای طلاق اقدام کند.

حکم طلاق

سعیده خواستار طلاق شد و این در حالی بود که ناصر به‌خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه حاضر به طلاق نبود و سعیده نیز به قدری به ستوه آمده بود که نمی‌خواست مهریه‌ای دریافت کند، وی فقط سه‌دانگ از خانه که به اسم خودش بود را می‌خواست، بنابراین با توافق زن و شوهر خانه فروخته شد. ناصر سهم سعیده را به وی پرداخت کرد و قاضی با محرز دانستن تهدیدات ناصر و اختلال روانی وی با شنیدن ادعا‌های همسایه رأی طلاق را صادر کرد.

پرستو قاسمی‌منصف کارشناس حقوقی در خصوص این پرونده به شوک گفت: اگر زن متقاضی طلاق باشد طبق قانون مدنی می‌تواند یک سکه از مهریه خودش را بذل کند. در واقع در طلاق‌‌های خلع وقتی که زن متقاضی طلاق می‌شود حتی با بخشش اندکی از مهریه حق مطلقه کردن خویش را دارد، مشروط بر این که دلایل اثباتی در دادگاه موجود باشد مثلاً گواهی ضرب و شتم از پزشکی قانونی یا ترک نفقه یا خودداری مرد از پرداخت نفقه بیش از ۶ ماه و سایر موارد دیگر.

زن به دو شکل می‌تواند طلاق بگیرد: نخست طلاق مشروط ضمن عقد یعنی شروط ۱۲گانه‌ای که زوج در سند ازدواج امضا می‌کند. دوم این که طلاق عسری وحرج که اثبات عسری و حرج است. البته اگر مرد از بیماری روانی رنج ببرد قاضی می‌تواند برای اثبات آن درخواست شهود کند به شرط آن که شهود از اقوام و بستگان شاکی نباشد و فقط می‌تواند از همسایگان و دوستان باشد وگرنه شهود رد می‌شود.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالOctober 6, 2012 11:38 AM  تعداد مشاهده: ۳۳

بازدید از صفحه اول


حوادث
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.