فرانسه بدون دلیل مانع حضور ما در مسابقات بین المللی کن ست شد

ایران برای اولین بار مجوز شرکت در مسابقات بین المللی کن ست را گرفته بود که وزارت دفاع فرانسه مانع از حضور تیم ایران در این دوره از مسابقات شد.

مهندس احمد رضاحدیدی عضو تیم شهاب دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: تیم شهاب سال گذشته در مسابقات کن ست که در ایران برگزار شد مقام اول را کسب کرد و به همین واسطه مجوز حضور در مسابقات جهانی را به مدت ۲ سال به دست آورد.

وی در ادامه گفت: از بین گزینه موجود از جمله ژاپن، اسپانیا، فرانسه و تیم ۵ نفره دانشگاه کاشان تصمیم گرفت تا برای شرکت در مسابقات فرانسه اقدام کند.

حدیدی اظهار داشت: ۷ ماه برای شرکت در این مسابقات تلاش کردیم و ۳ مرحله ابتدایی آن که شامل مرحله ثبت نام و ۲ مرحله ارائه گزارش را با موفقیت سپری کردیم اما سرانجام به ما اطلاع دادند سازمان، BGA که تحت نظر وزارت دفاع فرانسه می باشند اجازه حضور تیم ایران را در این مسابقات صادر نکرده است.

وی تصریح کرد: مسابقات فرانسه در کمپ نظامی برگزار می شود هیچ توضیحی در قبال مکاتبات و تماس هایی که برای ندادن مجوز به ایران در رابطه با شرکت در مسابقات کن ست فرانسه دریافت نکردیم.

حدیدی عنوان کرد: ۴ نفر از اعضا تیم شهاب موفق به اخذ ویزا شدند و در حال حاضر فرانسه به سر می رند و فردا شب به ایران باز می گردند و روز اول برگزار کنندگان مسابقه اجازه حضور اعضای تیم ۱ در محل برگزاری مسابقات ندادند.

وی در خصوص ماهواره ارائه شده از طرف ایران توضیح داد: ماهواره های ارائه شده در مسابقات کن ست در ۲ سطح کلاسیک و آزاد شرکت داده می شود و وزنی حدود ۳۳۰ گرم و اندازه ای حدود یک قوطی نوشابه دارند که توسط راکد و با بالن در فضا قرار می گیرد که ماهواره ایران تا ارتفاع ۵۰۰ متری می تواند قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: ماهواره ایران توانایی اندازه گیری دما و رطوبت و فشار هوا را توسط GPS را دارد که توسط نرم افزار طراحی شده در زمین دریافت می شود و از مهارت های جانبی آن عکسبرداری می توان اشاره کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات دریافتی به جز ایران به کشور های دیگری از جمله ترکیه هم اجازه حضور در این مسابقات را نداده اند و پس از درخواست های ما مقاماتی چون وزیر امور خارجه جناب آقای صالحی پس از پیگیری از طریق سفارت فرانسه هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم./ط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.