فرانسه صدرنشین روز نخست لقب گرفت/ جای خالی ایران

به گزارش ایرنا، این رقابت ها با حضور ۶۶۵ کاراته کا از ۵۷ کشور در شهر فرانکفورت آلمان در حال پیگیری است که در روز نخست،

فرانسوی ها با اتکا به قدرت بانوان کومیته کای خود با کسب ۲مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز در صدر جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار گرفتند.

هلند و ویتنام هر کدام با کسب ۲ مدال طلا در روز نخست عملکرد قابل توجهی را از خود بر جای گذاشتند و ایتالیا که با ˈلوکا والده سیˈ ستاره کاتای خود در این پیکارها حاضر شده است، با یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز در جایگاه چهارم قرار دارد.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم این پیکارها، ˈماتیو کاسوˈ از فرانسه به مدال طلا دست یافت و ˈآندره یاس مادراˈ از ونزوئلا دوم شد.

ˈسیرو ماساˈ کاراته کای کهنه کار ایتالیا و ˈتوماس کایزرˈ از اتریش به طور مشترک سوم شدند.

در وزن منهای ۷۵کیلوگرم، مدال طلا به ˈرمزی اسملˈ هلندی رسید و نماینده آلمان دوم شد.

ورزشکاران فرانسه و آمریکا هم به مدال برنز رسیدند.

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، ˈتایموتی پترسونˈ هلندی نفر اول اروپا در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بعد از دو سال دوران کم فروغ در مسابقات قاره ای و جهان، این بار بسیار سرحال و آماده نشان داد. این هلندی ۲۷ ساله در دیدار پایانی ˈواندر شریکˈ از بلژیک را ۱۳ بر ۶ شکست داد و قهرمان شد. در این وزن ˈموریرا نونوˈ از پرتغال و ˈکنجی گریلونˈ از فرانسه عناوین سوم را به خود اختصاص دادند.

در کاتای انفرادی مردان، ˈآنتونیو دیازˈ از ونزوئلا در دیدار پایانی برابر ˈلوکا والده سیˈ از ایتالیا به پیروزی رسید و قهرمان شد.

در کاتای تیمی مردان، ایتالیا با ۵ پرچم (۵ بر صفر) آلمان میزبان را شکست داد و قهرمان شد. کرواسی که در کاراته وان ترکیه با شکست برابر ژاپن به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود، این بار به همراه پرتغال سوم شد.

اما در قسمت زنان، کاراته کاهای فرانسوی با مدال های طلایی که در وزن های منهای ۵۵ و ۶۸ کیلوگرم گرفتند و مدال نقره وزن منهای ۶۱ کیلوگرم موفق تر از بقیه بودند. در کاتای انفرادی و تیمی نیز ویتنامی ها با مدال طلا به کار خود پایان دادند.

این مسابقه ها در حالی امشب (یکشنبه) به پایان می رسد که تیم ملی کاراته ایران با وجود تلاش های مسوولان فدراسیون کاراته نتوانست در آن شرکت کند.

ورزشی. ** ۳۷۸۳ ** ۱۵۸۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.