فرانس۲۴:بی ر قبتی جوانان آمریکایی برای شرکت در انتخابات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش تفسیری داد انتخابات ریاست جمهوری در امریکا امروز در حالی اغاز میشود که جوانان آمریکایی و هفده میلیون رای اولی در این کشور تمایلی به شرکت در این انتخابات ندارند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ ؛ میزان مشارکت رای دهندگان آمریکایی و بوی‍ژه جوانان از کلیدی ترین عوامل موثر در نهایت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قلمداد می گردد. جوانان زیر بیست و پنج سال آمریکایی طرفدار باراک اوباما تمایل چندانی به شرکت در انتخابات ندارند.
گزارشگر این شبکه گفت: «هفده میلیون جوان آمریکایی برای اولین بار از حق رای برخودار شده اند. یک دختر جوان آمریکایی گفت: «من به بحثهای انتخاباتی گوش نمودم، اما اظهارات هیچ کدام از نامزدها هدفمند نبود. نمی توان تشخیص داد که نامزدها واقعا چه هدفی دارند. حقیقتا من هیچ یک از دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه را دوست ندارم. اوباما چهار سال رئیس جمهور بود، اما هیچ تغییری در اوضاع به وجود نیامد.» گزارش تفسیریگر افزود: «چهار سال پیش اوباما رای جوانان را به دست آورد. اما او امروز مثل سال دو هزار و هشت موفق نمی باشد.»
آلن لیچمن استاد تاریخ در دانشگاه هم گفت: «اوباما در سال دو هزار و هشت برای جوانان امیدبخش بود. اما امروز بسیاری از جوانان دیگر چنین نگاهی به او ندارند. البته میت رامنی نیز شناختی از جوانان ندارد و او نیز موفق به جلب نظر جوانان نشده است.» گزارش تفسیریگر افزود: «جمهوری خواهان برای جلب آراء کسانی که از اوباما مایوس شده اند، تلاش گسترده ای نمودند، اما موفق نبودند.»
یک دختر آمریکایی نیز گفت: «من چهار سال پیش به اوباما رای دادم، اما اکنون تمایلی به رای دادن ندارم.»
دختر دیگر گفت: «اوباما ضعیف به نظر می رسد. به همین سبب دوستانم تمایلی به رای دادن نداریم.»

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.