فراورده‌های نفتی تحریم ناپذیر است/ در فروش محصولات پتروشیمی مشکلی نداریم

وزیر نفت توضیحاتی را در خصوص شرایط احداث پتروپالایشگاه‌ها ارائه کرد و گفت: در فروش محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی مشکلی نداریم.

فراورده‌های نفتی تحریم ناپذیر است/ در فروش محصولات پتروشیمی مشکلی نداریم

به گزارش ممتاز نیوز، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر خوراک برای صنایع پایین دست پتروشیمی انجام می‌شود. در حقیقت با احداث این پتروپالایشگاهی‌ها از خام فروشی جلوگیری می‌کنیم و تبدیل نفت خام به ارزش افزوده که همیشه دغدغه رهبری و تأکید ایشان و همچنین دولت سیزدهم است در دستور کار قرار دارد.

وزیر نفت تصریح کرد: خوشبختانه مستحضر هستید که فراورده‌های نفتی تحریم ناپذیر است و امروز شاهدیم که در فروش محصولات پتروشیمی و فراورده ها مشکلی نداریم. از طرفی اشتغال زایی بالایی هم وجود دارد. با اجرای این پروژه‌ها براساس برآوردی که کردیم در دوره ساخت و احداث این پتروپالایشگاه ها بالغ بر ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار می شوند. این نیت و قصد در دولت سیزدهم وجود دارد و به سمتی می رویم که از خام فروشی جلوگیری کرده و با تبدیل نفت خام به ارزش افزوده خوراک برای صنایع پتروشیمی فراهم شود.

وی همچنین بیان کرد: هر کدام از این پتروپالایشگاه‌ها مثلا برای پتروپالایشگاه “قاسم سلیمانی” نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد دلار و یا پالایشگاه جاسک هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و این اقدامات با استفاده از ظرفیت و توان هلدینگ های بزرگ اقتصادی در کشور و همچنین مشارکت دادن بانک ها انجا می شود.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: بزرگترین حسن این کار این است که بنا داریم بخشی از سهام این پتروپالایشگاهی ها را در بازار بورس انرژی عرضه کنیم که مشارکت مردمی را هم به همراه دارد. همچنین موجب جمع کردن نقدینگی در سطح جامعه شده و به سمت عرضه تولید می رویم و از تورم و نقدینگی بالا جلوگیری می شود.

اوجی در رابطه با تولید بنزین با توجه به مصرف جامعه گفت: در تلاش هستیم مصرف را مدیریت کنیم و امیدواریم مردم هم کمک کنند.

وی همچنین در مورد غیریارانه‌ای کردن گاز پرمصرف ها گفت: فعلا برنامه‌ای نداریم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.