فرخزاد لایق به ˝پنجمین شنبه˝ می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

برنامه رادیویی ˝پنجمین شنبه˝ پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه سال جاری میزبان فرخزاد لایق می‌شود.

رضا مهدوی، موسیقیدان و نوازنده سنتور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: برنامه “پنجمین شنبه” پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ با پوشش خبرها و اتفاقهای موسیقی به بررسی آثار فرخزاد لایق خواهد پرداخت.

این نوازنده بیان کرد: در این برنامه فرخزاد حضور خواهد داشت و این آهنگساز دربارهٔ خلاقیت و نوآوری در موسیقی صحبت می کند. همچنین بخشی از این برنامه به بررسی آثار ایشان از جمله “سفر عسرت” با صدای شهرام ناظری اختصاص دارد.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: در این برنامه دربارهٔ وضعیت تولید آثار موسیقایی، ارتباط موسیقی باعلوم دیگر صحبت می گردد.

گفتنی است، برنامه “پنجمین شنبه” به تهیه کنندگی اسماعیل باستانی پنج شنبه هر هفته از رادیو پخش می گردد که رضا مهدوی کارشناس و مجری این برنامه رادیویی است.

فرخزاد لایق فارغ التحصیل قلب و عروق از پاریس است و به حرفه طبابت مشغول است اما از کودکی علاقه وافری به موسیقی پیدا کرد و با نظر پدرش، فراگیری ساز ویلن را نزد دکتر ریاحی آغاز و سپس پس از عزیمت به فرانسه جهت ادامه تحصیل پزشکی، آموزش موسیقی را در جنب آن و با کمک رضا قاسمی نیز ادامه داد.

پس از بازگشت به ایران با مسعود شعاری نوازندگی سه تار دنبال کرد. او همچنین برای مدتی کوتاه از تجربیات اساتیدی چون حسین علیزاده و داریوش طلایی بهره جست و در نهایت با فراگیری اصول اولیه هارمونی از مسعود ابراهیمی قدم به عرصه آهنگسازی گذاشت.

اولین تجربه او در آهنگسازی به ساخت آلبوم سفر عسرت به خوانندگی شهرام ناظری باز می گردد که با واکنش های مثبتی همراه بود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.