فردا، نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای کشاورزی اعلام می‌شود

عطاالله هاشمی، در گفت وگو با فارس، گفت: نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای کشاورزی از جمله گندم فردا در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تعیین و اعلام خواهد شد.

فردا، نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای کشاورزی اعلام می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، اعضای شورای قیمت گذاری شامل رئیس سازمان برنامه بودجه و معاون رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور، رئیس بناد ملی گندمکاران، رئیس نظام مهندسی کشاورزی کشور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی کشور و دو نفر از کشاورزان خبره است که بر اساس قانون خرید تضمینی تعیین شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی و کارشناسی کیلویی ۲۳ هزار تومان است، تصریح کرد: در مرکز پژوهش های اقتصادی کشاورزی هم تقریبا همین قیمت براورد شده و کارشناسان این حوزه هم به قیمت کمتر از این رقم اعتقادی ندارند.

وی با بیان اینکه قیمت گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ قطعا بیش از ۲۰ هزار تومان در هر کیلو خواهد بود، گفت‌: امیدوارم این شورا به نظارت کارشناسی توجه کند و قیمت ۲۳ هزار تومان را تصویب کند.

هاشمی در پاسخ به اینکه چه معیار کارشناسی برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در بحث‌های شورای قیمت گذاری وجود دارد، گفت: آنچه مسلم است قانون خرید تضمینی که در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شده تعیین کننده است و در آن دو نکته کلیدی وجود دارد که تورم و هزینه نهایی تولید در تعیین نرخ باید لحاظ شود.

وی تاکید کرد که با احتساب این دو مولفه نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید در محدوده کیلویی ۲۳ هزار تومان باشد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.